رسانه اقتصاد ترابری ایران

چهارشنبه, 20 بهمن 1400

سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳۰۰ میلیارد ریال در بنادر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳۰۰ میلیارد ریال در بنادر استان گیلان در پروژه های افتتاح شده در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران،حمیدرضا آبایی با اشاره به افتتاح چندین پروژه زیرساختی و توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی در این استان، یکی از این پروژه‌ها را احداث سیلوی غلات ۳۰ هزار تنی عنوان کرد و گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان ۴۰۴ میلیارد و ۴۱۷ میلیون ریال در زمینی به مساحت ۸۵۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی، این سیلو دارای ۹ کندو است و با بهره‌برداری از آن که زودتر از موعد ۲ ساله صورت گرفته است، زمینه اشتغال‌زائی مستقیم برای ۱۳ نفر و اشتغال‌زائی غیرمستقیم برای ۳۰ نفر فراهم شده است. همچنین با توجه به افزایش قیمت‌ها ظرف ۲ سال اخیر، با این پروژه میزان سرمایه‌گذاری به حدود مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان همچنین از اجرای محوطه‌سازی ترمینال کانتینری و تاسیسات زیربنایی اراضی استحصالی ضلع شرقی بندر انزلی به عنوان یکی دیگر از طرح‌های افتتاح شده در دهه فجر نام برد و گفت: این طرح با اعتباری معادل ۹۱۰ میلیارد ریال طی ۳۰ ماه به بهره‌برداری رسیده و با افتتاح پروژه، زمینه اشتغال‌زائی مستقیم برای ۸۰ نفر و اشتغال‌زائی غیرمستقیم برای ۲۱ نفر فراهم شده است.

 

منبع خبر:پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *