رسانه اقتصاد ترابری ایران

سه شنبه, 12 بهمن 1400
ورود سامانه بارشی به کشور

آغاز بارش سنگین از روز جمعه

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی به کشور از بارش های سنگین در شمال فارس و چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری ترابران، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی ، در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی کشورگفت: فعالیت سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور به جز استان های اردبیل و آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و استان های ساحلی خزر و در جنوب کشور در سیستان و بلوچستان و هرمزگانن، در سایر مناطق کشور بارش برف و باران وزش باد شدید موقتی را خواهند داشت که بارش ها در استان های جنوبی همراه با رعد و برق خواهد بود.

وی با توجه به هشدار نارنجی سازمان هواشناسی اظهار کرد: شدت بارش ها در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان و شمال فارس و چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد سنگین خواهد بود و حتما هموطنان عزیز در این مناطق تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

گودرزی در ادامه گفت: از بعد از ظهر امروز به تدریج از سمت غرب کاهش ابر را خواهیم داشت و سامانه بارشی از اوایل روز چهارشنبه از شرق کشور خارج می شود، ضمن اینکه امروز علاوه بر بارش ها وزش بادهای شدید را در جنوب، جنوب غرب ، جنوب شرق و شرق خواهیم داشت و فردا در نیمه شرقی کشور وزش بادهای شدید را داریم که در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک راهم داشته باشد.

وی افزود: در سایر نقاط کشورمان تا روز جمعه جوی آرام را خواهیم داشت و مجددا از روز جمعه سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشورمی شود و از جمعه بعداز ظهر در شمال غرب و غرب ، دامنه های جنوبی البرز و دامنه های زاگرس شاهد بارندگی هستیم و آب های خلیج فارس از بعد ازظهر تا پنج شنبه و دریای عمان روزهای چهارشنبه و پنج شنبه مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد : آسمان تهران امروز ابری است و در برخی ساعات بارش باران و وزش باد را شاهد خواهیم بود و از اواخر امشب از میزان ابرها کاسته می شود و دمای کمینه تهران امروز صبح در ایستگاه مهرآباد ۳ درجه بالای صفر بود.

 

منبع:پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *