رسانه اقتصاد ترابری ایران

ترانزیت

یکشنبه, 11 دی 1401
رئیس‌جمهور آذربایجان:

کریدور زنگزور قطعاً افتتاح خواهد شد

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان به مناسبت روز همبستگی آذربایجانی‌های جهان و سال نو میلادی خطاب به مردم کشورش گفت: «چه ارمنستانی‌ها بخواهند و چه نخواهند، کریدور زنگزور باز خواهد شد.»

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از خبرگزاری ترند، المام علی‌اف با بیان اینکه کارهای گسترده‌ای برای افتتاح کریدور زنگزور با راه‌آهن و جاده‌های ماشین‌رو در حال انجام است، اظهار کرد: «چه ارمنستان بخواهد و چه نخواهد، کریدور زنگزور قطعاً افتتاح خواهد شد. ما تعهد قاطع خود را نشان می‌دهیم و همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود.»

او با اعلام اینکه خواسته ما منطقی و عادلانه است، گفت: «ما باید با جمهوری خودمختار نخجوان که جزء لاینفک آذربایجان است خط ارتباطی داشته باشیم و خواهیم داشت.»

علی‌اف افزود: «بناهای تاریخی ما در زمین‌های آزاد شده، از جمله مساجد، در حال بازسازی و بازسازی اساسی هستند. قبلاً اشاره کرده بودم که ارامنه ۶۵ مسجد از ۶۷ مسجد را در جریان اشغال به طور کامل ویران کردند. مرمت و بازسازی این مساجد، آغاز شده است. مساجدی که نیاز به تعمیر دارند در حال تعمیر هستند. باید اشاره کنم که بنیاد حیدر علی‌اف نقش اصلی را در ساخت و بازسازی بناهای مذهبی ما ایفا می‌کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *