رسانه اقتصاد ترابری ایران

چهارشنبه, 25 اسفند 1400

کاهش بار کرونا در تهران

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به روند رو به افول کرونا در استان، از آمادگی بیمارستان‌های پایتخت برای نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران،دکتر نادر توکلی  با اشاره به کاهش بار بیماری کرونا در پایتخت، گفت: مراجعه روزانه به مراکز درمانی به ۲۵۰۰ مورد رسیده است که تعداد بستری‌های روزانه نیز ۲۵۰ نفر است. همچنین تعداد کل بستری حال حاضر نیز ۱۶۰۰ نفر است که ۶۷۰ نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند. با کاهش موارد فوتی کرونا در تهران اکنون موارد مرگ و میر روزانه حدودا ۳۰ نفر است.

وی درباره پیش‌بینی شرایط تهران در روزهای آتی، تصریح کرد: روند ما قطعا کاهشی خواهد بود و در ایام نوروز هم ان‌شاءالله مشکل جدی نخواهیم داشت. آنچه مسلم است مهمترین مسئله بحث سفرها است که امسال با توجه به اینکه سال‌های قبل محدودیت داشتیم، قطعا تعداد سفر بسیار بالا می‌رود. توصیه مشخص ما تکمیل واکسیناسیون و خودداری از حضور در تجمعات است.

توکلی تاکید کرد: تاکنون پیش‌بینی ما این است که بعد از نوروز هم ان‌شاءالله اتفاق خاصی از نظر بیماری نیفتد. روند بیماری خیلی افت پیدا کرده است. سال قبل مشکل واکسیناسیون را داشتیم اما اکنون تعداد زیادی از مردم واکسن تزریق کردند و نگرانی کمتری نسبت به نوروز ۱۴۰۰ داریم.

وی درباره آمادگی بیمارستان‌های پایتخت در نوروز ۱۴۰۱، اظهار کرد: بسته امداد نوروز ابلاغ شده است و آمادگی لازم دیده شده است. با توجه به اینکه بیمارستان‌ها از ۱۵ اسفند اعمال جراحی الکتیو را کاهش داده‌اند، به هیچ عنوان مشکل تخت نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *