رسانه اقتصاد ترابری ایران

دوشنبه, 27 بهمن 1399

پروژه احداث سیستم احداث اطفای حریق بندر چند منظوره سیریک پایان یافت

محمد حسینی تختی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان گفت: عملیات ساخت سیستم اطفاء حریق بندر سیریک با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد به پایان رسید و سایر بنادر شرق استان  نیز تا پایان سال به این سیستم تجهیز خواهند شد.

به گزارش ترابران به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمید رضا محمد حسینی تختی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان گفت: سیستم اطفاء حریق بندرگاه سیریک با اعتباری بالغ بر20 میلیارد تومان پس از نصب و انجام تست‌های نهایی  وارد مدار شد.

وی افزود: پایان سال موعد مقرر بهره برداری از سیستم اطفاء حریق سایر بنادر شرق این استان است.

استفاده از سه هزار و 200 متر لوله (فولادی و پلی اتیلن)، نصب ایستگاه شناور، ساخت دو ساختمان پست برق و پست پاساژ، نصب سه عدد پمپ (دیزل پمپ، الکتروپمپ، جوکی پمپ) و نصب 22 عدد برج مانیتور تاور از اقداماتی است که در این پروژه برای بهره برداری انجام شده است.

حسینی تختی در تشریح مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه ها گفت: تجهیز بنادر کوچک در جهت تامین ایمنی محوطه های عملیاتی، تجهیز اسکله ها، انبارها و همچنین  پیشگیری از حوادث احتمالی وجلوگیری از آسیب های جانی و مالی مهمترین اهداف اجرای پروژه های سیستم اطفاء حریق در بنادر تحت مالکیت این اداره است.

گفتنی است که بندر چند منظوره سیریک با در اختیار داشتن دومین حوضچه بزرگ استان، توانایی پذیرش انواع شناورهای سنتی و فلزی را داشته و توسعه این بندر در قالب نقشه راه بنادر بازرگانی کشور با پیشرفتی خوب در حال اجراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *