رسانه اقتصاد ترابری ایران

دوشنبه, 23 اسفند 1400
گمرک:

واردات واکسن کرونا به ۱۵۸ میلیون دز رسید

با واکسینه شدن اکثر مردم و تولید مناسب داخلی، واردات تجاری واکسن در حال حاضر متوقف شده و واکسن هایی که در ماه‌های اخیر وارد شده عمدتا اهدایی هستند.
سخنگوی گمرک گفت: با ورود دو محموله اهدایی واکسن آسترازنکا از آلمان، کل واکسن های وارداتی از بهمن ماه سال قبل به بیش از ۱۵۸ میلیون دوز رسید.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، «سید روح اله لطیفی» اظهار داشت: شب گذشته یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۶۰۰ دز واکسن آسترازنکای اهدایی آلمان با پرواز لوفت هانزا به فرودگاه امام خمینی (ره) وارد شد که با هماهنگی های صورت گرفته با وزارت بهداشت و نهادهای مرتبط به صورت حمل یکسره ترخیص شد.

به کانال عصر ایران در تلگرام بپیوندید
وی با بیان اینکه امشب یک محموله ۷۷۷ هزار و ۹۰۰ دزی دیگر اهدایی آلمان وارد کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: با ورود این دو محموله که سرجمع آن به ۲ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۹۰۰ دز واکسن آسترازنکا می‌رسد، مجموع واکسن‌های وارده آسترازنکا به کشور بدون احتساب محموله مرجوعی، به ۱۸ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۱۱۰ دز می رسد.

سخنگوی گمرک در خصوص واکسن های وارد شده به کشور، گفت: با واکسینه شدن اکثر مردم و تولید مناسب داخلی، واردات تجاری واکسن در حال حاضر متوقف شده و واکسن هایی که در ماه‌های اخیر وارد شده عمدتا اهدایی هستند.

وی افزود: جمع کل واکسن های وارده به کشور از ابتدای بهمن سال ۹۹ تا امشب به ۱۵۸ میلیون و ۵۶ هزار و ۸۰۸ دز رسیده است.

 

 

منبع خبر:گمرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *