رسانه اقتصاد ترابری ایران

شنبه, 24 اردیبهشت 1401
در جریان بازدید مدیران شرکت ایران خودرو دیزل از منطقه آزاد انزلی پیگیری شد؛

نقش منطقه آزاد انزلی در تامین مواد اولیه خودروسازی

با توجه به اینکه منطقه آزاد انزلی به یکی از مبادی اصلی واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز کشورمان تبدیل شده، مدیران شرکت ایران خودرو دیزل با هدف افزایش و گسترش نقش این منطقه در تأمین قطعات و مواد اولیه کارخانجات خودروسازی کشور از این منطقه بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی؛ مدیران شرکت ایران خودرو دیزل از منطقه آزاد انزلی به‌منظور افزایش و گسترش نقش این منطقه در تأمین قطعات و مواد اولیه کارخانجات خودروساز کشور بازدید کردند.

براساس این گزارش، هیئت بازرگانی و تجاری این شرکت خودروساز در قالب برگزاری نشست‌های تخصصی با معاونان بندری و اقتصادی سازمان و سرپرست حوزه نظارت گمرکات گیلان سازوکارهای واردات مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولید خود را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در جریان این نشست‌ها، هیئت بازرگانی و‌ تجاری شرکت ایران خودرو دیزل با مزایا و معافیت‌های موجود، بسته‌های تشویقی-حمایتی در حال اعمال از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی جهت تسهیل و کاهش هزینه‌های تمام‌شده واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی-صنعتی، دانش بنیان کشور آشنا شدند.

در ادامه مسئولان و مدیران مربوطه در جریان مزایا و فرصت‌های بهره‌برداری از کریدورهای تجاری بین‌المللی چین-قزاقستان-ایران و شمال-جنوب که این منطقه در آنها نقش محوری دارد؛ قرار گرفتند.

گفتنی است؛ در سال‌های اخیر منطقه آزاد انزلی به یکی از مبادی اصلی واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز کشورمان تبدیل شده، موضوعی که در قالب راهبرد ایفای نقش مسئولانه در قبال تأمین کالاهای اساسی و تداوم زنجیره تأمین خطوط تولید واحدهای تولیدی کشور جزء اولویت‌های مهم کاری این سازمان قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *