رسانه اقتصاد ترابری ایران

جمعه, 23 اردیبهشت 1401

نقش ضعف آموزش در سوانح هوایی چین

چین یک محیط عملیاتی بسیار بسته دارد که دانشجویان خلبانی نمی‌توانند در آن کشور روند کاملی را از آموزش در صنعت هوایی تجربه کنند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، با توجه به سوانح تاسف‌باری که در صنعت هوانوردی چین اخیرا رخ داده است، بسیاری از فعالان چینی در فضای مجازی از ضعف آموزش در این کشور صحبت می‌کنند.

یک خلبان سابق چاینا ساترن در سایت اوهرالد درباره تفاوت آموزش خلبان در چین و سایر نقاط جهان می‌گوید که چین یک محیط عملیاتی بسیار بسته دارد که در آن نمی‌توانید روند کاملی از آموزش در صنعت هوایی را تجربه کنید.

دانشجویان خلبانی به جای گذراندن دوره‌های گران‌قیمت سیمولاتور روی صندلی آبزرور در کاکپیت می‌نشینند و این نهایت “آموزش” خلبانی هواپیمای مسافربری در چین است.

این دانشجویان خلبانی به‌عنوان ناظر در کاکپیت تجربه صدها ساعت پرواز را به‌دست نمی‌آورند. دانشجویان در صندلی آبزرور به خواب می‌روند و واقعاً به عملیات در کاکپیت اهمیت نمی‌دهند. مهارت‌هایی که باید در حین آموزش کسب کنند با این شیوه آموزش به هیچ وجه به‌دست نمی‌آورند و در مواقع اضطراری هیچ تجربه و آموزشی برای نجات هواپیما و مسافران آن ندارند.

این روند سیستم آموزشی که CAAC (سازمان هواپیمایی کشوری چین)آن را پی ریزی کرده، یکی از دلایل اصلی وقوع سوانح اخیر در چین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *