رسانه اقتصاد ترابری ایران

صنایع خودروسازی

دوشنبه, 7 شهریور 1401

نقشه سوزوکی برای بازار خودروهای الکتریکی

رئیس شرکت سوزوکی موتور با بیان اینکه سوزوکی به سرمایه‌گذاری هنگفت در هند ادامه می‌دهد، از آغاز تولید خودروهای الکتریکی سوزوکی در گجرات هند از سال 2025 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، توشی‌هیرو سوزوکی در رویدادی در گاندی‌نگر، مرکز ایالت گجرات در کشور هند با بیان اینکه هند یکی از کشورها مهم برای گروه سوزوکی است،‌ گفت: «شرکت جدید که یک واحد کاملا متعلق به سوزوکی ژاپن است، رقابت و قابلیت‌های تحقیق و توسعه خودروساز را در هند و سایر بازارهای جهانی تقویت خواهد کرد.»

او با یادآوری تولید خودروهای موتور احتراقی سوزوکی در هند برای واحد محلی سوزوکی ماروتی و برای صادرات اظهار کرد: «سوزوکی در سال ۲۰۲۵ تولید خودروهای الکتریکی را در کارخانه خود در گجرات آغاز خواهد کرد.»

به گفته توشی‌هیرو سوزوکی؛ این شرکت در حال راه‌اندازی یک کارخانه جداگانه در ایالت گجرات برای ساخت باتری برای خودروهای الکتریکی است که از سال ۲۰۲۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرمایه‌گذاری 650 میلیارد روپیه سوزوکی در هند

رئیس شرکت سوزوکی موتور خاطرنشان کرد: «هند نقش مهمی را به‌عنوان یک مرکز تولید جهانی خودرو در گروه سوزوکی ایفا می‌کند.»

این خودروساز ژاپنی گفته است که بیش از ۱۰۴ میلیارد روپیه (۱.۳ میلیارد دلار) را برای طرح‌های برقی‌سازی خود در هند هزینه خواهد کرد و به یکی از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ سوزوکی در زمینه باتری و خودروهای برقی در جهان تبدیل خواهد شد.

گفتنی است؛ سوزوکی تاکنون ۶۵۰ میلیارد روپیه در کشور هند سرمایه‌گذاری کرده است.

سوزوکی همچنین یک سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت ژاپنی دنسو و توشیبا برای ساخت باتری‌های لیتیوم یونی خودروهای هیبریدی برای مصارف محلی و صادرات دارد.

این شرکت مالک بیشترین بخش ماروتی است که با خودروهای کوچک و ارزان قیمت خود بر بازار خودروی هند مسلط است اما این شرکت با رقابت فزاینده‌ای مواجه است زیرا خریداران به سمت خودروهای بزرگ‌تر مانند خودروهای اسپرت، روی می‌آورند و قانون‌گذاران خودروهای ایمن‌تر و سبزتر را می‌خواهند و هزینه‌ها را افزایش می‌دهند.

آغاز انقلاب خودروهای الکتریکی

هند همچنین با ارائه میلیاردها دلار مشوق به شرکت‌ها، خودروسازان را برای ساخت خودروهای الکتریکی بیشتر تشویق می‌کند.
به گزرش ایسنا،‌ نارندرا مودی، نخست وزیر هند، گفت که خودروهای الکتریکی در حال آغاز «انقلاب خاموش در کشور» هستند و دولت او برای افزایش تقاضا و عرضه این وسایل نقلیه تمیز اقدام می‌کند. او گفت: این انقلاب خاموش قرار است تغییرات بزرگی را به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *