رسانه اقتصاد ترابری ایران

سازمان بنادر و دریانوردی

دوشنبه, 30 آبان 1401
در نشست مشترک سازمان بنادر و گمرک مطرح شد؛

نسخه سازمان بنادر و گمرک برای ترخیص کالا

سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک در نشستی مشترک بر تسریع روند عملیات تخلیه و بارگیری و شفاف‌سازی فرآیند ترخیص کالاها در بنادر تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، شست مشترک علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک کشورمان امروز به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی و با حضور معاونان و مدیران فناوری اطلاعات دو سازمان برگزار شد.

در این نشست بر تسریع روند عملیات تخلیه‌و‌بارگیری و شفاف‌سازی فرآیند ترخیص کالاها در بنادر تاکید شد، همچنین مسائل و موضوعاتی همچون مشکل ترخیص و خروج کالاهای اساسی از بنادر، مشکل ماندگاری کالا در بنادر و مسائل مرتبط با تبادل اسناد و اطلاعات از طریق امضای تفاهم‌نامه مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علاوه بر این، دو سازمان موافقت کردند بر اساس یک برنامه مشخص نسبت به برگزاری جلسات مشترک دوره‌ای اقدام کنند و در بازدید از بنادر، از نزدیک مشکلات موجود را بررسی و رفع کنند.

در این نشست مقرر شد، ضمن نهایی‌سازی پیش‌نویس تفاهم‌نامه تبادل اطلاعات بین سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک جمهوری اسلامی ایران، برنامه اجرایی آن هم در یک ماه آتی، تهیه و در جلسه مشترک آینده، تایید شود.

بنابراین گزارش، دو سازمان همچنین موافقت کردند در اسرع وقت نسبت به مکانیزه‌کردن فرآیند ورود کالا از راه خشکی (صادرات و ترانزیت) اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *