رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل

دوشنبه, 16 آبان 1401
گام عربستان و کره در مسیر همکاری‌های حمل‌ونقلی؛

موقعیت ریاض به‌عنوان هاب لجستیکی تحکیم می‌شود

صالح بن ناصر الجاسر، وزیر حمل‌و‌نقل و لجستیک عربستان سعودی، با همتای کره جنوبی خود، وون هی ریونگ، درباره فرصت‌های مشارکت سرمایه‌گذاری بین ریاض و سئول در زمینه زیرساخت‌ها و حمل‌و‌نقل گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، صالح بن ناصر الجاسر، وزیر حمل‌و‌نقل و لجستیک عربستان سعودی، با همتای کره جنوبی خود، وون هی ریونگ، درباره فرصت‌های مشارکت سرمایه‌گذاری بین ریاض و سئول در زمینه زیرساخت‌ها و حمل‌و‌نقل گفت‌وگو کرد.

الجاسر در حاشیه سفر خود به ریاض با وزیر زمین، زیرساخت و حمل‌و‌نقل کره جنوبی، هیئت همراه و جمعی از تجار کره‌ای دیدار کرد.

ببر اساس گزارش ایلنا از خلیج‌آنلاین‏؛ دو طرف درباره راه‌های تقویت همکاری‌ها در زمینه حمل‌و‌نقل و خدمات لجستیک و فرصت‌های مشارکت سرمایه‌گذاری که به توسعه زیرساخت‌ها و بهره‌برداری از فناوری‌های مدرن در بخش حمل‌و‌نقل بین دو کشور کمک می‌کند، بحث و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار وزارت حمل‌و‌نقل عربستان اقدام به ارائه تصویری درباره استراتژی ملی برای حمل‌و‌نقل و خدمات لجستیک و فرصت‌ها، ابتکارات، برنامه‌ها و پروژه‌های بزرگی که شامل آن می‌شود ارائه کرد که به تحکیم موقعیت ریاض به‌عنوان یک مرکز لجستیک جهانی کمک می‌کند.

هیئت کره جنوبی نیز به نوبه خود پروژه‌های خود و مراحل توسعه به دست آمده در حوزه حمل‌و‌نقل را بررسی کرد.

عربستان سعودی به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی، توسعه بنادر و قابلیت‌های بزرگ در بخش لجستیک، به دنبال کسب موقعیت جهانی بالا در زنجیره تامین جهانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *