رسانه اقتصاد ترابری ایران

سه شنبه, 4 مرداد 1401

 موافقت مجلس با لایحه تصویب اصلاحات کنوانسیون مارپل

نمایندگان مجلس با کلیات و جزئیات لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها (کنوانسیون مارپل ۱۹۷۳) موافقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۴ مردادماه) با کلیات و جزئیات لایحه تصویب اصلاحات ضمائم کنوانسیون مارپل ۱۹۷۳ با ۱۸۹ رأی موافق از ۲۳۹ نماینده حاضر موافقت کردند. گفتنی است؛ ۶ نماینده مخالف و ۱۲ نماینده نسبت به این لایجه رای ممتنع داشتند.

گفتنی است؛ موضوع اصلاحات ضمائم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳ با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و نهایتا ۱۶شهریور سال گذشته با اصلاحاتی در ماده واحده تصویب شد.

در همین جلسه مجلس، ذبیح الله اعظمی ساردوئی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس را قرائت کرد و گفت: «کنوانسیون مارپل یکی از کنوانسیون‌های مهم بین‌المللی مطرح جهان است و این توافقنامه حافظ محیط زیست دریایی است.»

اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳ (مارپل ۷۸/۱۹۷۳) موضوع قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به تشریفات (پروتکل) ۱۹۷۸ مربوط به کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳(مارپل ۷۸/۱۹۷۳) مصوب ۲۶/۱۰/۱۳۸۰ و الحاقات و اصلاحات بعدی آن، موضوع قطعنامه‌های (۶۹) ۲۷۰، (۶۹) ۲۷۱، (۷۰) ۲۷۶، (۷۰) ۲۷۷، (۷۰) ۲۷۸، (۷۱) ۲۸۶، (۷۴) ۳۱۴، (۷۴) ۳۱۵ و (۷۴) ۳۱۶ کارگروه حفاظت محیط‌زیست دریایی به شرح پیوست تصویب می‌شود‌ تبصره- رعایت اصول هفتاد و هفتم (۷۷)، یکصد و بیست و پنجم (۱۲۵) و یکصد و سی و نهم (۱۳۹) قانون اساسی ایران در اجرای این قانون، الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *