رسانه اقتصاد ترابری ایران

شنبه, 10 اردیبهشت 1401

معرفی استارت‌آپ‌های صنایع دریایی

کتاب «بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارت‌آپ در حوزه صنایع دریایی» به ‌همت ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و با هدف انتقال تجربیات به شرکت‌های داخلی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، با توجه به نام گذاری نخستین سال از قرن جدید به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، کتاب «بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارت‌آپ در حوزه صنایع دریایی» که خلاصه‌ای از تجربیات شرکت‌های نوظهور موفق در این صنعت است به همت ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و با هدف انتقال تجربیات به شرکت‌های داخلی منتشر شد.

این کتاب در یک سال گذشته،‌به همت تیمی از نخبگان دریا به رهبری روح‌اله ارجمندی در ۱۳۹ صفحه و چهار فصل گردآوری شده است. مخاطب این کتاب، سیاست‌گذاران این حوزه و سر فصل‌های این کتاب با توجه به مخاطب مذکور انتخاب شده است.

با توجه به گستردگی عنوان کتاب گفته شده امکان گرد‌آوری مطالب به‌گونه‌ای که جامع هدف، مخاطب عام باشد در 300 صفحه وجود ندارد بنابراین کتاب برای قشری خاص بهینه‌سازی شده است.

در فصل «بررسی وضعیت کلان حوزه» گردآوران کتاب سعی کرده‌اند که مخاطب هدف را با سطح کلان این حوزه آشنا کنند و در ادامه به معرفی این شرکت های نوپا در حوزه دریایی پرداخته‌اند این کتاب با جمع‌بندی مطالب گفته شده و مراحل اجرایی طی شده در گزارش هر حوزه به پایان می‌رسد.

علیرغم تلاش‌های شبانه‌روزی تیم کتاب ذکر شده برای پیروی از فرمت مرسوم این حوزه با توجه به، به‌روز بودن موضوع در بخش‌های مختلف این کتاب شاهد نوآوری و استفاده از تکنیک‌های به‌روز ارائه اطلاعات هستیم.

امید است که انتشار کتاب ذکر شده قدمی کوچک در راستای آبادی ایران باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *