رسانه اقتصاد ترابری ایران

یکشنبه, 19 بهمن 1399

گلایه یک شرکت حمل‌و‍نقل از مصائب پرداخت وام به آسیب دیدگان کرونایی

داود کریمی، مدیرعامل شرکت بین المللی حمل و نقل دارا در گفت‌وگو با ترابران از مشکلات و دشواری‌های دریافت تسهیلات و وام کرونایی برای مشاغل آسیب دیده گفت.

کریمی با بیان اینکه بعد از همه گیری کرونا مقرر شد با این شرط که کارگاه تعدیل نیرو نداشته باشد، وامی به مبلغ 12 میلیون تومان به ازای هر نفر داده شود، گفت: شرکت ما برای 11 نفر از کارمندان خود از بانک تجارت مبلغ 132 میلیون تومان وام درخواست کرد و در ادامه بانک برای پرداخت این مبلغ از ما خواست که سه نفر ضامن که کارمند دولت باشند، معرفی کنیم.

او ادامه داد: این برای ما مقدور نبود و ما از بانک درخواست کردیم که ملک شرکت ما با مساحت 212 متر در رهن بانک قرار بگیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت بین المللی حمل و نقل دارا پاسخ بانک این بود که ملک نیازمند کارشناسی است که هزینه آن برای تعیین یک کارشناس 15 میلیون و بیش از یک کارشناس 25 میلیون خواهد بود که با احتساب سود 12 درصدی وام، ما باید مبلغی در حدود 35 میلیون می‌پرداختیم و این درحالی است که هزینه‌ای که کارشناس رسمی برای انجام این کار به ما اعلام کرد، 4 میلیون تومان بود اما بانک گفت که تنها نظر کارشناس خود بانک مورد قبول است.

کریمی در پایان تاکید کرد: چرا شرکتی که به دریافت وام تسهیلات نیازمند است باید برای یک وام 132 میلیون تومانی، مجبور به پرداخت 35 میلیون تومان هزینه کارشناسی و بهره 12 درصدی باشد در حالی که وام مورد نظر معادل دومتر از قیمت ملک شرکت است؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *