رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل

شنبه, 23 اردیبهشت 1402
با اعمال سختگیری بیشتر؛                                                             

قوانین راهنمایی و رانندگی در آلمان به‌روز شد

با وجود سخت بودن قوانین راهنم‍ایی و رانندگی در آلمان و عدم تسامح و تساهل دولت در اجرای آنها، این قوانین به‌تازگی در آلمان به‌روز و سختگیرانه‌تر شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، نظام حاکم در آلمان هیچ گونه تسامح و تساهلی در اجرای قوانین و مقررات رانندگی ندارد و همین موضوع رانندگی را در آن کشور به کاری سخت تبدیل کرده است. این در حالی است که به تازگی،‌ آلمان قوانین راهنمایی و رانندگی خود را به‌روز و در سراسر کشور اعمال کرد.

بر اساس این تغییرات توقف روی مسیر دوچرخه مطلقا ممنوع و ۵۵ تا ۱۰۰ یورو برای آن جریمه تعیین شد. این تخلف یک امتیاز منفی نیز دارد.

همچنین اعلام شده است که هنگام سبقت از دوچرخه‌ها، پیاده‌ها و اسکوترهای برقی در داخل شهر باید 1.5 متر و خارج از شهر ۲ متر فاصله را حفظ کرد.

علاوه بر آن، حرکت در خط ویژه (مسیر خودروهای امداد) با راه ندادن به خودروهای امداد برابر است و از ۲۰۰ تا ۳۲۰ یورو جریمه دارد. این تخلف بری مرتکبان 2 امتیاز منفی به همراه خواهد داشت.

از آن گذشته، در داخل شهر اگر ۲۱ کیلومتر بر ساعت بیش از سرعت مجاز رانندگی کنید، علاوه بر ۸۰ یورو جریمه و یک امتیاز منفی، باید بدانید که یک ماه هم محرومیت از رانندگی شامل حالتان خواهد شد.

همچنین اگر در خارج از شهر ۳۶ کیلومتر بر ساعت بیش از سرعت مجاز برانید، همان بار اول یک ماه از رانندگی محروم می‌شوید.

از 20 تا 70 یورو جریمه، برای رانندگی بیش از سرعت مجاز

افزون بر  موراد گفته شده،‌ بر اساس آخرین تغییرات قوانین راهنمایی و رانندگی در آلمان، جریمه‌های سرعت غیرمجاز هم در شهر و هم خارج از شهر دوبرابر شده است:

داخل شهر: ۱۰ کیلومتربرساعت بیش از سرعت مجاز،۳۰ یورو جریمه/ ۱۵ کیلومتر برساعت بیش از سرعت مجاز ۵۰ یورو جریمه و ۲۰ کیلومتربرساعت بیش از سرعت مجاز ۷۰ یورو جریمه دارد.

خارج از شهر: ۱۰ کیلومتربرساعت بیش از سرعت مجاز، ۲۰ یورو جریمه، ۱۵ کیلومتربرساعت بیش از سرعت مجاز ۴۰ یورو جریمه و ۲۰ کیلومتربرساعت بیش از سرعت مجاز ۶۰ یورو جریمه دارد.

جریمه پارک کردن‌های غیرمجاز

گفتنی است؛ پارک دوبل ۵۵ یورو جریمه به همراه دارد. البته پارک کردنی که خطری برای کسی ایجاد کند یا مسیر کسی را ببندد ۱۱۰ یورو جریمه و یک امتیاز منفی به همراه دارد.

پارک کردن در پارکینگ ویژه معمولان به جای ۳۵ یورو ۵۵ یورو جریمه دارد. علاوه بر آن، جریمه‌های پارک کردن بدون کارت پارک هم دو برابر یا بیشتر شده است.

تا 140 یوروبرای  گرفتن حق تقدم باید بپردازید

گرفتن حق تقدم از دیگران به جایی ۲۰ یورو ۴۰ یورو جریمه دارد و اگر کسی به خطر بیفتد تا ۱۴۰ یورو.

همچنین جریمه ویراژ دادن و نمایش غیرضروری خودرو با سروصدا و آلودگی غیرضروری (Auto-Posing) به ۱۰۰ یورو رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *