رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل بین‌الملل

شنبه, 9 اردیبهشت 1402
تلاش برای احیای تاثیر پاریس در حل مناقشه قره‌باغ؛

فرانسه خواستار بازگشایی گذرگاه لاچین شد

وزیر خارجه فرانسه از جمهوری آذربایجان خواست با بازگشایی گذرگاه لاچین «حرکت بدون مانع» را در این جاده احیا کند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، پس از رأی و دستور دادگاه بین‌المللی لاهه به آذربایجان و درخواست‌های کشورهای مختلف از آن کشور برای بازگشایی گذرگاه «لاچین»، دومینوی درخواست‌ها و دستورها به آذربایجان برای بازگشایی این گذرگاه به مرحله جدید رسید. به‌صورتی که خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه به باکو سفر کرده و با الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان دیدار کرده است و پس از آن در کنفرانسی خبری در ایروان گفته است که تمامیت ارضی ارمنستان باید محترم شمرده شود.

در همان کنفرانس خبری، هم کولونا و هم‌ آرارات میرزویان، وزیر خارجه ارمنستان نیز بر اهمیت ازسرگیری مذاکرات صلح دو کشور تاکید کردند.

تلاش برای احیای تاثیر پاریس در حل مناقشه قره‌باغ

در حالی که جمهوری آذربایجان پنچنشنبه از ناکامی فرانسه در استفاده از تاثیرگذاری خود برای کاهش تنش‌ها در قفقاز جنوبی انتقاد کرد، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری این کشور برای اینکه اقلیت بزرگی از ارمنی‌ها در فرانسه زندگی می‌کنند، تلاش کرده است تا تاثیر پاریس در حل مناقشه قره‌باغ را احیا کند.

یادآور می‌شود؛ افرادی از جمهوری آذربایجان که خود را فعالان محیط زیست می‌خوانند از چهار ماه پیش گذرگاه لاچین را مسدود کرده‌اند. آنها مدعی هستند که به استخراج غیرقانونی معادن و سایر سوءاستفاده‌ها از محیط زیست توسط ارمنی‌های منطقه معترض هستند.

آسوشیتدپرس جمعه گزارش داد که آنها پس از دیدار با مقام‌های جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کردند که اعتراض خود در گذرگاه لاچین را تعلیق می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *