رسانه اقتصاد ترابری ایران

مجلس

یکشنبه, 10 اردیبهشت 1402
نخستین استیضاح در دولت و مجلس انقلابی رقم خورد؛

«فاطمی‌امین» از وزارت صمت برکنار شد

حضور و حمایت رئیس دولت در جلسه استیضاح وزیر صمت کارساز نشد، به‌صورتی که نمایندگان مجلس پس از بررسی طرح استیضاح وزیر صمت و ایراد سخنان موافقان و مخالفان، رأی اعتماد خود را از سیدرضا فاطمی امین پس گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه 10 اردیبهشت ماه) در جریان بررسی طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از استماع دلایل و توضیحات نمایندگان متقاضی استیضاح و همچنین توضیحات و دفاع وزیر مربوطه از عملکرد خود در این وزارتخانه با 162 رأی موافق، 102 رأی مخالف، 2 رأی ممتنع و 6 رأی باطله از مجموع 272 نماینده حاضر در مجلس رأی اعتماد خود را از سیدرضا فاطمی‌امین پس گرفتند و به رفتن او از کابینه دولت رأی دادند.

گفتنی است؛ در این جلسه حتی حضور و حمایت رئیس دولت از عضو کابینه‌اش که سکان هدایت وزارت عریض  و طویل صنعت، معدن و تجارت را در دست داشت و امروز برای بار دوم استیضاح شد، تاثیری در روند تصمیم‌گیری نمایندگان مجلس نداشت.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس بعد از اعلام رأی استیضاح فاطمی‌امین گفت: «بر این اساس آقای فاطمی‌امین موفق به اخذ رأی اعتماد مجدد از مجلس نشد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *