رسانه اقتصاد ترابری ایران

صنایع خودروسازی

شنبه, 24 دی 1401
براساس دستور وزیر اقتصاد؛

عرضه خودرو در بورس متوقف نمی‌شود

براساس نامه وزیر اقتصاد در پاسخ به رئیس سازمان بورس درباره تعیین تکلیف ادامه پذیرش و عرضه خودروهای جدید در بورس، روند عرضه خودرو در بورس به روال سابق ادامه می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در پاسخ به نامه مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر تعیین تکلیف ادامه پذیرش و عرضه خودروهای جدید در بورس در نامه‌ای از ادامه عرضه خودرو در بورس کالا طبق روال گذشته خبر داد.

در نامه خاندوزی خطاب به عشقی آمده است که سیاست وزارت امور اقتصادی و دارایی حمایت از سرمایه‌گذاران و افزایش شفافیت است. با توجه به مصوبه شورای عالی بورس و ارواق بهادار و عدم دریافت مصوبه از سایر نهادها، عرضه خودرو در بورس کالا بر اساس مصوبه شورای عالی بورس طبق روال گذشته ادامه یابد و در صورت دریافت هر درخواست از سوی سایر دستگاه ها و نهادها موضوع مجددا در شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار مطرح گردد.

گفتنی است؛ مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در نامه‌ای به احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و رئیس شورایعالی بورس درخواست کرده بود که برای از بین بردن ابهامات عرضه و فروش خودرو در بورس کالا که موجب نگرانی سهامداران شده است، ‌اقدامات مناسب و فوری انجام شود.

این نامه عشقی در زمانی نوشته شده بود که مسئولان سازمان بازرسی کل کشور در اظهارات شفاهی، شورای رقابت در جلسات خود و نمایندگان مجلس در مکاتبه با وزارت صمت و… مطالبی را عنوان کرده بودند که  روند فروش خودرو از طریق عرضه در بورس را به ابهام دچار کرده و این ابهام موجبات نگرانی سرمایه‌گذاران را فراهم کرده بود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *