رسانه اقتصاد ترابری ایران

سه شنبه, 10 خرداد 1401

ضرر 600 میلیون یورویی زیمنس از ترک روسیه

زیمنس پس از ترک روسیه تاکنون 600 میلیون یورو ضرر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از مجله Railway Supply، پس از حمله روسیه به اوکراین زیمنس تصمیم گرفت بازار روسیه را ترک کند. با این کار در نتایج سه ماهه دوم این شرکت مشخص شد که زیمنس به دلیل ترک کردن بازار روسیه مجموع 600 میلیون یورو ضرر را به ثبت رساند.

پس از حمله روسیه به اوکراین، زیمنس تمام محموله‌های تجاری و بین‌المللی جدید به روسیه و بلاروس را متوقف کرد.

تحریم‌های بین‌المللی، همراه با اقدامات تلافی جویانه موجود و بالقوه، به عملیات این شرکت در روسیه، به ویژه حمل‌ونقل ریلی و تعمیر و نگهداری ضربه زده است.

600 میلیون یورو کاهش ارزش و سایر هزینه‌های ثبت شده در دوره سه ماهه عمدتاً به بخش Mobility که قطار تولید می‌کند، نسبت داده می‌شود.

درآمد زیمنس از ادامه فعالیت در سه ماهه جاری 1.21 میلیارد یورو در مقایسه با 1.52 میلیارد یورو در سه ماهه مشابه سال قبل بود.

با این حال، درآمد از 14.66 میلیارد یورو در این دوره به 17.04 میلیارد یورو افزایش یافت و سفارشات با افزایش 32 درصدی به 21 میلیارد یورو رسید که ناشی از رشد دو رقمی در همه مشاغل صنعتی بود.

رولاند بوش، رئیس و مدیرعامل زیمنس گفت: «ما جنگ در اوکراین را محکوم می‌کنیم و تصمیم گرفته‌ایم به فعالیت‌های صنعتی خود در روسیه پایان دهیم.»

با توجه به مسئولیت ما در مراقبت از مردم و ارتباط دیرینه با مشتری در بازاری که نزدیک به 170 سال است، این تصمیم آسانی نبود.

ما در حال ارزیابی تاثیر بر مردم خود هستیم و به حمایت از آنها در حد توان خود ادامه خواهیم داد. در عین حال، ما به همکاران خود و مردم اوکراین کمک‌های بشردوستانه ارائه می‌کنیم و از جامعه بین‌المللی در خواستار صلح حمایت می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *