رسانه اقتصاد ترابری ایران

دوشنبه, 17 مرداد 1401

صدور مجوز تردد روبوتاکسی بایدو در چین

شرکت اینترنتی بایدو اعلام کرده است که از روبوتاکسی در ووهان و چونگ‌کینگ مجوز استفاده از تاکسی تمام اتوماتیک بدون راننده  را در جاده‌های چین دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، این غول فناوری در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مجوز نشانه تسهیل مقررات چین است که پیش از این ملزم کرده بود حتما باید یک نفر پشت فرمان باشد تا در شرایط اضطراری، کنترل خودرو را به دست بگیرد.

گفتنی است؛ بایدو استفاده از خدمات روبوتاکسی بدون راننده را در مناطق تعیین شده در ووهان از ساعت ۹ تا ۱۷ و در چونگ‌کینگ از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۶:۳۰ آغاز خواهد کرد که در هر کدام از این شهرها، 5 دستگاه روبوتاکسی نسل پنجم آپولو فعالیت خواهند کرد.

افزایش روبوتاکسی‌های بایدو در چین تا 600 دستگاه

بر اساس گزارش بلومبرگ، بایدو در جولای مدل جدیدی از روبوتاکسی به نام آپولو آر تی ۶ را رونمایی کرد که هزینه‌های تولید آن ۵۰ درصد نسبت به مدل قبلی کاهش پیدا کرده و فرصتی را برای سفر ارزان‌تر ایجاد کرده است. این شرکت شمار روبوتاکسی‌هایی خود را در جاده‌های چین تا پایان امسال به ۶۰۰ دستگاه افزایش می‌دهد.

وی دونگ، نایب رئیس گروه رانندگی هوشمند بایدو با بیان اینکه این شرکت با رگولاتورها در شهرهایی مانند پکن و گوانگ‌ژو همکاری می‌کند تا مجوزهای مشابه را دریافت کند، گفت: «مثل این است که روی ماه فرود آمده‌ایم و یک پایگاه آنجا ساخته‌ایم. طولی نخواهد کشید که به مریخ یا حتی فراتر از منظومه شمسی می‌رویم.»

استارت‌آپ آمریکایی زیر ذره‌بین رگولاتوری

به گزارش ایسنا، در آمریکا، شرکت Cruise LLC در ژوئن مجوزی دریافت کرد تا برای سفرهای تاکسی‌های بدون راننده در مناطق منتخب سانفراسیسکو، کرایه بگیرد اما استارت‌آپ مورد حمایت جنرال موتورز پس از دو تصادف جاده‌ای، اکنون زیر ذره‌بین رگولاتوری قرار گرفته است.

بایدو که بزرگ‌ترین موتور جست‌و‌جوی چین را اداره می‌کند، پس از کاهش درآمد تبلیغات در فضای موبایل، وارد حوزه هوش مصنوعی و خودروهای خودران شده است. واحد رانندگی هوشمند این شرکت، برای خودروسازانی نظیر جیلی، نرم‌افزار فراهم کرده و اپلیکیشن تاکسی آنلاین با ناوگانی از خودروهای خودران در شهرهای بزرگی مانند پکن و شانگهای دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *