رسانه اقتصاد ترابری ایران

دوشنبه, 27 بهمن 1399

صادرات و واردات ۴.۵ میلیون تن کالا با خطوط ریلی بندر شهید رجایی

به گزارش ترابران به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، علی رضا محمدی کرجی‌ ران، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: حمل و نقل ریلی، ترابری سبز و ارزانی است که نقش به سزایی در جهت حفاظت از محیط زیست و کاهش قیمت تمام شده کالا ها دارد.

وی یکی از راهبرد های مهم این اداره را توسعه فعالیت ‌ها و جابجایی کالا از طریق ریل دانست و افزود: ایجاد خطوط جدید و بازسازی و نوسازی خطوطی قدیمی  مهم ترین اقداماتی است که در راستای این امر در بندر شهید رجایی انجام شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه بهمن ماه چهار میلیون پانصد هزار تن انواع کالا (به صورت فله، کانتینری، حمل کیسه‌ ای، پالت و حمل مواد نفتی و روغنی) از طریق 63 کیلومتر خطوط ریلی بندر شهید رجایی، وارد یا خارج شده است که از این مقدار، سه میلیون و پانصد هزار تن کالای صادراتی و یک میلیون تن کالای وارداتی بوده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، ماه ‌های پایانی سال را ماه‌ های پررونق جابجایی این ناوگان دانسته و افزود: مجموع آمار ماه‌ های مهر، آبان،  آذر، دی و بهمن در مقایسه با آمار این ماه ‌ها در سال گذشته، رشد 61 درصدی را نشان می‌ دهند.

به گفته محمدی کرجی ران درحال حاضر 12 محوطه اختصاصی ریلی بخش غیر دولتی در بندرشهید رجایی  فعال هستند و جابجایی انواع این کالا ها از طریق خطوط ریلی فرعی متصل به خطوط ریلی سراسری انجام می‌ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *