رسانه اقتصاد ترابری ایران

ماهنامه ترابران

دوشنبه, 3 مرداد 1401

شماره 198 ماهنامه ترابران منتشر شد

شماره 198 ماهنامه ترابران (اقتصاد ترابری ایران) برای مرداد ماه منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، شماره 198 ماهنامه ترابران (اقتصاد ترابری ایران) با عنوان «چرخه» منتشر شد. ترابران در این شماره‏،‌ در امتداد میزگردهایی که با همکاری جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در حوزه ایمنی و کاهش تصادفات برگزار کرده است،‌ این بار نشستی با حضور صاحب‎‌نظران، نمایندگان پلیس راهور و نمایندگان پویش موتورسواران قانونمند به چالش‌های مرتبط با تردد موتور سیکلت‌ها در سطح شهرها و دلایل بروز تخلفات و تصادفات موتورسواران پرداخته که حاصل این میزگرد در گزارش جامعی با نام «هرج‌ومرج موتوری» به‌عنوان گزارش اصلی این شماره منتشر شده است.

در مطلب دیگری از گزارش اصلی با تیتر «صنعتی که موتور آن به‌سختی می‌چرخد!» دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت، نیروی محرکه صنعت مو‌تورسیکلت را ارزیابی کرده و از مشکلات و کاستی‌ها گفته است.

در بخش ترابری جاده‌ای، گزارشی با تیتر «ارزش‌افزوده فرسودگی!» مشکل اسقاط کامیون‌های از رده خارج را زیر ذره‌بین برده است. همچنین مقاله‌ای با عنوان «تحرکاتی در میانه میدان» پتانسیل‌های پیش روی ایران را در معادلات حمل‌ونقلی چین به اروپا در زمان جنگ روسیه و اوکراین بررسی کرده است.
در بخش ترابرای دریایی نیز مطلبی درباره پروژه بانکرینگ در بندرعباس و قشم با تیتر «سلخ در رویای فجیره» خواهید خواند.

در بخش ترابری ریلی نیز گزارشی با تیتر‌«طریق هم‌افزایی» به ضرورت تعامل واحدهای تحقیق و توسعه سازمان‌ها با موسسات دانش‌بنیان پرداخته است.
«مرد راه نیندیشد از نشیب فراز» مطلبی خواندنی در بخش چهره‌ها درباره 60 سال فعالیت مهندس علی آزاد در حوزه راهسازی‏ است؛ حرفه‌ای که او آن را مقدس می‌خواند.

ترابران در بخش صنعت خودرو،‌ گزارشی جامع درباره زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور با تیتر «بدهکاران تودرتو» دارد و در گزارش دیگر با تیتر «رویای خودروی ارزان، هر روز گران‌تر» تولید رنو کوئید را به‌عنوان خودروی ارزان در ایران زیر ذره‌بین برده است.

ترابران در بخش هوایی در دو گزارش «واماندگی هلی‌کوپتری» و «بازار محدود و فضای مخدوش» به بررسی وضعیت پیشرفت صنعت هلی‌کوپتری در جهان و ایران پرداخته است.

در واپسین بخش این شماره از ترابران نیز گزارشی درباره آخرین پیش‌بینی‌های بانک توسعه آسیایی از وضعیت اقتصاد منطقه با تیتر «چشم‌اندازهای آسیایی توسعه» می‌خوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *