رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل هوایی

دوشنبه, 4 اردیبهشت 1402
با هدف حمایت از ایرلاین‌ها صورت گرفت؛‎

سیگنال مثبت مجلس به افزایش قیمت بلیت هواپیما

یک عضو کمیسیون عمران مجلس، تاکید کرد: «پیش‌بینی می‌شود در قالب یک نظام کنترل‌شده به منظور کمک به ایرلاین‌ها در زمینه نوسازی ناوگان، قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا کند.»

به گزارش پایگاه خبری ترابران، اقبال شاکری با اشاره به تلاش ایرلاین‌ها برای افزایش قیمت بلیت هواپیما در سال جاری، به ایسنا گفت: «اخیرا کمیسیون عمران مجلس جلسه‌ای را پیرامون این موضوع با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و رئیس سازمان هواپیمایی کشور برگزار کرد. بحث اصلی این نشست بهای تمام شده بلیت هواپیما بود که گزارشی به مجلس ارائه شد.او در ادامه با بیان اینکه باید به صنعت هواپیمایی کمک کنیم، اظهار کرد: «از طرف دیگر باید یک مرجع مشخص برای بهای تمام‌شده بلیت هواپیما تصمیم گیری کند. ایرلاین‌ها پیشنهاداتی را به برخی از مراجع مربوطه ارائه دادند اما هنوز به تصویب نرسیده است. از سوی دیگر مقرر شده کمیسیون عمران بازدیدی از بخش فرودگاهی و ایرلاین‌ها داشته باشد و پیرامون بهای تمام‌شده بلیت تصمیم نهایی گرفته شود.»

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: «باید از ایرلاین ها نیز حمایت شود تا بتوانند ناوگان خود را به روز کرده و هواپیماهای خود را تعمیر و نگهداری کنند. به نظر می‌رسد بالاخره یک مرجعی باید پیرامون قیمت بلیت هواپیما تصمیم بگیرد. تصمیم نگرفتن در خصوص قیمت بلیت‌ها خودش مشکل اصلی را ایجاد کرده است. پیش‌بینی می‌شود قیمت بلیت هواپیما در قالب یک نظام کنترل شده افزایش پیدا کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *