رسانه اقتصاد ترابری ایران

سوخت

چهارشنبه, 16 شهریور 1401
تازه‌ترین وعده وزیر کشور:

سهمیه و قیمت بنزین تغییر نمی‌کند

وزیر کشور در واکنش به شایعه دوباره گرانی بنزین و کاهش سهمیه بنزین 1500 تومانی، ‏‌اظهار کرد: «روال عادی در جایگاه‌های سوخت برقرار است و قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد.»

به گزارش پایگاه خبری ترابران،‌ احمد وحیدی با تاکید بر اینکه از مردم می‌خواهیم نگران نباشند‏، گفت: «عده‌ای شایعه گرانی بنزین و یا کاهش سهمیه‌ها را در جامعه مطرح می‌کنند‏، این در حالی است که به هیچ وجه تغییری در سهمیه بنزین و قیمت بنزین رخ نخواهد داد و مردم عزیز خیالشان راحت باشد.»

وزیر کشور با بیان اینکه سهمیه دوم بنزین هم کاملا برقرار است و مشکلی از این بابت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: «متأسفانه عده‌ای در کشور شایعه گرانی بنزین و یا کاهش سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی را مطرح می‌کنند که بنده کاملا این شایعه‌ها را تکذیب می‌کنم.»

وحیدی ازمردم خواست که با شنیدن این گونه شایعات نگران نباشند، خاطرنشان کرد: «روال عادی در جایگاه‌های سوخت برقرار است و قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد. از سوی دیگر برخی رسانه‌ها کارشان این است که با راه‌اندازی شایعه‌ها، آرامش مردم را سلب کنند.»

افزایش قیمت بنزین شایعه است

گفتنی است؛ 9 شهریور ماه جاری، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که از ماه جاری، سهمیه بنزین سه هزار تومانی کارت‌های سوخت خودروهای شخصی از ۲۵۰ لیتر در ماه به ۱۵۰ لیتر کاهش یافت.

جلیل سالاری، با اشاره به کاهش میزان بنزین در کارت‌های سوخت شخصی گفته بود که سهمیه بنزین سه هزار تومانی که پیش از این ۲۵۰ لیتر در ماه بود از شهریور ۱۴۰۱ به ١۵٠ لیتر در ماه کاهش یافته است. به این ترتیب اکنون کارت‌های سوخت یک سهمیه ٦٠ لیتری و یک سهمیه ١٥٠ لیتری دارند.

پیرو این اقدام دولت، برخی رسانه‌ها از احتمال افزایش قیمت بنزین و یا کاهش سهیمه 60 لیتری سوخت خبر داده بودند که موجب نگرانی در بین مردم شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *