رسانه اقتصاد ترابری ایران

صنایع خودروسازی

شنبه, 3 دی 1401
برای خنثی‌سازی کربن انجام شد؛

سرمایه‌گذاری پورشه برای تولید سوخت مصنوعی

شرکت پورشه سرمایه‌گذاری‌های بزرگی روی سوخت‌های مصنوعی کرده است که حاکی از پیشرفت خودروسازان در حوزه فناوری‌های نوین است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، خودروسازان علاوه بر انجام برنامه‌ریزی‌های بزرگ روی باتری، در حال بررسی سایر فناوری‌های جایگزین هم هستند. در حال حاضر شرکت پورشه سرمایه‌گذاری‌های بزرگی روی سوخت‌های مصنوعی کرده که نتایج حاکی از پیشرفت پروژه‌های مربوطه است.

گفتنی است، برنامه‌هایی برای افزایش تولید eFuel تا اواسط دهه وجود دارد که پیش ‌بینی می‌شود تا 55 میلیون لیتر در سال تولید شود. این شرکت انتظار دارد ظرفیت آن طی دو سال به 550 میلیون لیتر افزایش یابد. این 145 میلیون گالن و کاهش مصرف سوخت است، اما این یک شروع است.

در حالی که eFuels به پورشه کمک می‌کند تا به هدف خود مبنی بر خنثی‌سازی کربن، که می‌خواهد تا سال 2030 به آن برسد، دست یابد، مزایای دیگری هم خواهد داشت. سوخت‌های مصنوعی می‌توانند به بیش از 1.3 میلیارد خودرو با موتورهای احتراق داخلی که برای چندین دهه در جاده‌ها خواهند بود، کمک کند.

مایکل اشتاینر، عضو هیئت اجرایی توسعه و تحقیقات پورشه، گفت که eFuels به صاحبان خودروهای موجود جایگزینی تقریباً بدون کربن ارائه می‌دهد و به خودروساز کمک می‌کند تا خودروهای ICE خود را، قدیمی و جدید، در جاده نگه دارد.

سوخت های مصنوعی و جایگزین های BEV چیز جدیدی نیستند. آئودی دیزل مصنوعی را در سال 2010 آزمایش کرد و خودروسازان هنوز در حال سرمایه‌گذاری و توسعه خودروهای هیدروژنی هستند. یک سناریوی محتمل آینده‌‌ای است که در آن فناوری‌های متعدد به نحوه رفت و آمد ما کمک می‌کنند، با BEV، هیدروژن و eFuel همگی برای کاربردهای مختلف در دسترس هستند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *