رسانه اقتصاد ترابری ایران

صنایع خودروسازی

یکشنبه, 25 دی 1401
وزیر امور خارجه مکزیک اعلام کرد:

سرمایه‌گذاری جدید BMW در مکزیک

مارسلو ابرارد، وزیر امور خارجه مکزیک گفت که خودروساز آلمانی BMW در حال برنامه‌ریزی یک سرمایه‌گذاری بزرگ جدید در ایالت سن‌لوئیس پوتوسی در مرکز مکزیک است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از رویترز، یک روز قبل از این اعلام، ابرارد و آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس‌جمهور این کشور اظهار کرد که گفته بودند که BMW در حال سرمایه‌گذاری حدود ۸۰۰ میلیون یورو (۸۶۶.۶۴ میلیون دلار) در سن لوئیس پوتوسی است، بدون اینکه مشخص کنند که آیا این یک سرمایه‌گذاری جدید در مکزیک است یا خیر.

ابرارد به خبرنگاران گفت که رئیس‌جمهور از ما خواسته است که سرمایه‌گذاری در کشورمان را تسریع کنیم. او پیش از این به سرمایه‌گذاری بسیار مهمی که توسط BMW در سن لوئیس پوتوسی انجام خواهد شد، اشاره کرده بود.

BMW که سه کارخانه در آمریکای لاتین دارد و سایت میلیارد دلاری سن‌لوئیس پوتوسی را در سال 2019 افتتاح کرد. این شرکت در حال حاضر مدل‌های سری 3، سری 2 کوپه و M2 را تولید می‌کند.

ابرارد گفت که لوپز اوبرادور با همتای آلمانی خود درباره سرمایه‌گذاری و صنعت خودروسازی آلمان گفت‌وگو کرده است. همچنین فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان در ماه سپتامبر از مکزیک بازدید کرد. لوپز اوبرادور نیز گفت که او و ابرارد در ماه فوریه به سن لوئیس پوتوسی سفر خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *