رسانه اقتصاد ترابری ایران

دوشنبه, 8 فروردین 1401
محک عملکرد مدیریت شهری در سال جدید

سال ۱۴۰۱ آغاز تحول در حمل و نقل عمومی

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از همراهی و همکاری دولت، شهرداری و شورا برای حل مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: با همکاری خوب با دولت، شهرداری و شورای شهر زیرساخت‌های شهری همچون مترو، اتوبوس و تاکسی بهبود می‌یابد.

جعفر تشکری هاشمی ، با بیان اینکه در سال جدید باید کمربند همت را محکم‌تر ببندیم و گام‌های اساسی‌تر برای حل مشکلات مردم در شهر برداریم، گفت:‌ شهروندان ما شایسته بهترین خدمات هستند.

وی با بیان اینکه از مشکلات متعدد در حوزه حمل و نقل عمومی، معابر شهری، مسئله آلودگی هوا و محیط زیست باخبر هستیم، ادامه داد: این مسائل، موضوعاتی هستند که همه با آن‌ها دست به گریبان شده‌اند و سعی کردیم در بودجه‌بندی ۱۴۰۱ به حل این موضوعات توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه باید حمل و نقل عمومی را به گونه‌ای سامان دهیم که از این وضعیت فعلی نامناسب عبور کند، گفت:‌ این اطمینان را به شهروندان می‌دهم که در یک همراهی و همکاری خوب با دولت، شهرداری و شورای شهر زیرساخت‌های شهری همچون مترو، اتوبوس و تاکسی بهبود می‌یابد و شهروندان در سال ۱۴۰۱ آغاز تحول در این حوزه‌ها را مشاهده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ محک جدی برای عملکرد این دوره مدیریت شهری خواهد بود، افزود: با توجه به حوزه کاری قبلی من یعنی ترافیک، اگر روی موضوع رفتارهای رانندگی و بهبود هنجارهای ترافیکی بیشتر کار می کردیم و همینطور با پدیده آلودگی هوا پر توان تر کار می کردیم شاید نظم، ایمنی عبور و مرور و سلامت مردم محسوس تر می بود. البته در دوره مدیریت جهادی کارهای زیادی انجام شد که متاسفانه تداوم پیدا نکرد مثل طرح خط سفید که متمرکز بر انضباط ترافیکی بود و از پایان دوره چهارم شورا به بعد تداوم نیافت. همینطور استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی که در دوره شورای چهارم استارت کار زده شد، اما در دوره بعد تداوم نیافت. به نظرم هر کاری که احساس می‌کنیم کلیدی و دارای اثربخشی بالا می باشد باید با جدیت و تا نهادینه شدن آن، تداوم یابد و سپردن کار به تیمی که اعتقاد به انجام آن ندارد و یا کم همت هستند، خطاست.

تشکری هاشمی ادامه داد: با توجه به مسئولیت بنده در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، مهم ترین اولویت ها در سال ۱۴۰۱ توجه جدی به نگهداشت و تعمیرات در بخش مترو و اتوبوسرانی، تامین کسری ناوگان خصوصا از طریق منابع دولتی و سرمایه گذاری بخش غیر دولتی، توسعه حمل و نقل پاک و پیگیری اتمام پروژه های نیمه تمام و اولویت دار در بخش عمرانی است.

وی افزود: شهرها موجودات زنده ای هستند که همه اجزای آن باید کارکردهای مناسب خود را داشته باشند. اقتصاد شهر به مثابه قلب شهر و حمل و نقل و معابر شهری شریانهای حیاتی آن هستند. قوه عاقله شهر یا مغز شهرها سیستم های یکپارچه و هوشمند و دانش بنیان است و سایر اجزای آن به تناسب باید نقش های خود را ایفا کنند. بنابراین حیات شهرها وابسته به همکاری همه بخش های حاکمیتی می باشد و شهرداری یکی از اجزای آن است. خیلی امیدوارم که دولت آقای رئیسی با همراهی خوب مجلس و پشتوانه مردم، برای کشور و طبعا تهران آینده ای با ویژگی های مطلوب همچون فعال، با اقتصادی پویا، اشتغال حداکثری، تمیز و سازگار با محیط زیست، منظم و با مردمانی شاد و مهربان خواهد داشت.

 

منبع خبر : ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *