رسانه اقتصاد ترابری ایران

مناطق آزاد و ویژه

سه شنبه, 18 بهمن 1401
پس از 7 سال وقفه به دلایل محیط‌زیستی؛

ساخت پل خلیج‌فارس دوباره کلید خورد

عملیات اجرایی پل استراتژیک خلیج‌فارس که از 7 سال گذشته به دلیل مباحث محیط‌زیستی متوقف شده بود دوباره با هدف تکمیل و توسعه کریدور شمال-جنوب از سر گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، عملیات اجرایی پل استراتژیک خلیج‌فارس پس از ۷ سال توقف در حل از سر گرفته شد که مدیرعامل منطقه آزاد قشم اعلام کرد: «منابع مالی ساخت پل خلیج‌فارس از ۳ محل تامین می شود.»

افشار فتح‌الهی در مراسم آغاز عملیات اجرایی پل استراتژیک خلیج‌فارس با بیان اینکه مانع اصلی اجرای این پروژه منابع مالی بود گفت: «منابع مالی ساخت پل خلیج فارس از 3 محل دارایی‌های مازاد منطقه آزاد قشم، منابع دولتی و بازار سرمایه و فاینانس تامین خواهد شد.»

او با وعده اینکه پل خلیج‌فارس در 3.5 سال ساخته خواهد شد، اظهار کرد: « مذاکرات فاینانس پل خلیج‌فارس به مراحل نهایی رسیده است وامروز تابلو روز شمار این پروژه در معرض دید عموم قرار گرفته و در تاریخ موردنظر به بهره‌برداری خواهد رسید.»

گفتنی  است؛ طول کلی پل خلیج‌فارس 3430 متر و عرض عرشه آن 32 متر است. این پل 4 باند رفت و برگشت خودرو، خط ریلی و خطوط اضطراری و پیاده رو دارد. با ساخت پل خلیج‌فارس، بندر پهل در بندرعباس به بندر لافت در قشم متصل خواهد شد. اکنون ارتباط بین بندرعباس و قشم از طریق دریا (بندر حقانی و بندر پهل) برقرار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *