رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل بین‌الملل

پنجشنبه, 27 مرداد 1401
برای سال 2021 ثت شد؛

رکوردزنی ترکیش ایرلاینز در سوددهی

ترکیش ایرلاینز نخستین شرکت بین‌المللی شد که در سال ۲۰۲۱ با افزایش ترافیک هوایی اروپا به سود خود بازگشت و در مسیر کسب رکورد درآمد در سال ۲۰۲۲ قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، بر اساس گزارشی که Los Echos  منتشر کرد، شرکت حامل پرچم ترکیه، نخستین شرکت بین‌المللی شد که در سال ۲۰۲۱ با افزایش ترافیک هوایی اروپا به سود خود بازگشت و در مسیر کسب رکورد درآمد در سال ۲۰۲۲ قرار دارد. این ایرلاین در نیمه سال ۲۰۲۲ سود خالص ۷۳۷ میلیون دلاری ثبت کرد.

ترکیش ایرلاینز، در ماه جولای با افزایش 10 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2019 توانست 7.8 میلیون مسافر را جابه‌جا کند. گفتنی است، ماه جولای سال 2019، ماه اصلی سفر درآخریم تابستان پیش از کرونا بود.

ترکیش ایرلاینز، فعال‌ترین شرکت هواپیمایی سنتی در اروپا

در این گزارش با استناد به داده‌های سازمان ایمنی ناوبری هوایی (Eurocontrol) اروپا آمده است که این شرکت فعال‌ترین شرکت هواپیمایی سنتی امروز در اروپاست، با میانگین ۱۵۰۶ پرواز روزانه در فضای اروپا در ابتدای ماه آگوست که بسیار جلوتر از لوفت‌هانزا (۱۲۰۲) و ایرفرانس (۱۰۶۵) قرار دارد. فقط شرکت‌های هواپیمایی ارزان‌قیمت رایان‌ایر و ایزی‌جت پروازهای بیشتری نسبت به ترکیش ایرلاینز در اروپا دارند.

بر اساس این گزارش، فرودگاه استانبول که با تاسیسات در کلاس جهانی در مشهورترین شهر ترکیه در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد، نقش مهمی در موفقیت این شرکت داشته است.

گفتنی است؛ در 7 ماه نخست سال ۲۰۲۲، این فرودگاه بیش از رقم کل سال ۲۰۱۹ میزبان مسافران بوده است، در حالی که رقبای اصلی اروپایی آن هنوز بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از سطح قبل از همه‌گیری خود عقب هستند. از نظر ترافیک بین‌المللی، فرودگاه استانبول در ماه‌های مه و ژوئن از فرودگاه هیترو لندن و شارل دوگل در پاریس جلوتر بود.

صعود 6 پله‌ای ترکیش ایرلاینز در رتبه‌بندی جهانی

بر اساس گزارش Los Echos، ترکیش ایرلاینز در رتبه‌بندی جهانی حمل‌و‌نقل هوایی با 6 پله صعود به رتبه چهارم رسیده  و خدمات خود را ۶۰ درصد افزایش داده است.

درآمد ترکیش کارگو، شاخه حمل‌و‌نقل این شرکت، از سال ۲۰۱۹ بیش از دو برابر شده و فقط در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به بیش از دو میلیارد دلار رسیده و ایرفرانس-کی ال ام را پشت سر گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *