رسانه اقتصاد ترابری ایران

صنایع لوازم و قطعات یدکی

دوشنبه, 4 مهر 1401
از 15 مهرماه؛

روغن موتور مشمول طرح شناسه کالا می‌شود

از ۱۵ مهرماه دستگاه‌های نظارتی، هرگونه روغن موتور بدون شناسه کالا موجود در واحدهای صنفی توزیعی را قاچاق تلقی کرده و طبق قانون با آن برخورد کنند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، از ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری فعالیت وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری ستاد مبارزه با کالاهای قاچاق و ارز برای مقابله با کالاهای قاچاق، تقلبی، بی‌کیفیت و غیراستاندارد آغاز شد و وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، اصناف، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان از جمله نهادهایی هستند که آمادگی برای همکاری در این زمینه را اعلام کرده‌اند.

نخستین مرحله این طرح در زمینه لوازم یدکی خودرو است که سه محور در اجرا برای آن در نظر گرفته شد.

در اقدام نخست براساس اعلام قبلی مبنی بر دریافت کد رهگیری برای باتری و کمک فنر خودرو، در صورتی که قاچاق یا تقلبی باشند از سطح عرضه جمع‌آوری می‌شوند که این اقدام در چند استان آغاز خواهد شد و به‌تدریج در تمام استان‌ها نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

اقدام دوم وزارت صمت برای مبارزه با کالاهای قاچاق، تقلبی و بی‌کیفیت افزایش جریان شفافیت کالا در سامانه جامع تجارت است که براین اساس تعدادی از تولیدکنندگان، عرضه کنندگان و توزیع کنندگان قطعات یدکی در این سامانه ثبت نام و صورت‌حساب خود را ارائه کرده‌اند که وزارتخانه بر تسریع و تکمیل این روند تاکید دارد.

در آخرین اخبار این حوزه؛ بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، از ۱۵ مهر ماه دستگاه‌های نظارتی، هرگونه روغن موتور بدون شناسه کالا موجود در واحدهای صنفی توزیعی را قاچاق تلقی کرده و طبق قانون با آن برخورد کنند.

بنابر  اعلام اتاق اصناف ایران، مبارزه با قاچاق و تولید روغن موتور تقلبی به طور چند مرحله‌ای در حال اجرا است.

در همین راستا بر اساس قانون، مقرر است از ۱۵ مهر ماه دستگاه‌های نظارتی، هرگونه روغن موتور بدون شناسه کالا موجود در واحدهای صنفی توزیعی را قاچاق تلقی کرده و طبق قانون با آن برخورد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *