رسانه اقتصاد ترابری ایران

صنایع خودروسازی

شنبه, 8 بهمن 1401
الزام جنرال موتورز و فورد برای متقاعدکردن سرمایه گذاران؛

رقابت خودروسازان آمریکایی برای ماندن در بازار

در حال حاضر نشانه‌هایی وجود دارد که خودروسازان دیترویت هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند تا فشار رقابتی و اقتصادی را جبران کنند و بتوانند سرمایه‌گذاران را نسبت به ادامه کار خود متقادعد کنند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، انتظار می‌رود که جنرال‌موتورز و فورد موتور در هفته آینده سود بالایی را برای سال ۲۰۲۲ گزارش کنند که با استفاده از پیکاپ‌های با قیمت بالاتر و خودروهای اسپرت خواهد بود. اکنون، رقبای دیترویتی باید سرمایه‌گذاران را متقاعد کنند که با وجود افزایش هزینه‌های باتری خودروهای الکتریکی و کاهش قدرت خرید مصرف‌کننده می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

در حال حاضر نشانه‌هایی وجود دارد که خودروسازان دیترویت هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند تا فشار رقابتی و اقتصادی را جبران کنند. فورد در حال مذاکره با اتحادیه‌های آلمانی برای کاهش هزاران شغل در فعالیت‌های اروپایی خود و احتمالاً فروش یک کارخانه مونتاژ خودرو در آلمان است.

جنرال‌موتورز و فورد هر دو برای بخش عمده‌ای از سود جهانی خود به فروش وانت و شاسی‌بلندها در ایالات‌متحده متکی هستند. امسال، هر دو خودروساز قصد دارند فروش خودروهای برقی بسیار کم سود را در آمریکای شمالی و سایر بازارها افزایش دهند. خطر برای سودآوری خودروسازان دیترویت در بهترین زمان‌ها یک چالش خواهد بود اما اکنون، جنرال‌موتورز و فورد باید پیش‌بینی‌های کاهش رشد یا حتی رکود در اقتصاد ایالات‌متحده را در نظر بگیرند.

به گزارش ایسنا، هزینه مواد خام باتری خودروهای الکتریکی در حال افزایش است اما تسلا، رهبر بازار خودروهای برقی ایالات‌متحده، قیمت خودروهای پرفروش مدل سه و مدل Y خود را تا ۲۰ درصد کاهش داده است. شاسی بلند مدل Y با فورد موستانگ مک ای، کادیلاک لیریک EV جنرال موتورز و با شاسی بلندهای احتراقی که خودروسازان دیترویت می فروشند رقابت می‌کند.

شرکت آمریکایی مورگان استنلی تخمین زده است که افزایش قیمت‌ها به طور متوسط سالانه سه میلیارد دلار به درآمد پیش از مالیات فورد اضافه می‌کند و معادل بیش از ۲۰۰ درصد بهبود سود پیش از مالیات این شرکت برای سال ۲۰۲۲ است.

بر اساس گزارش رویترز، جنرال موتورز، خودروساز شماره یک ایالات‌متحده از نظر فروش در سال ۲۰۲۲ گفت که قیمت‌های بالاتر ۲.۱ میلیارد دلار به سود قبل از مالیات در سه ماهه سوم نسبت به سه ماهه مشابه در سال ۲۰۲۱ افزوده است. این شرکت به سرمایه‌گذاران گفته است که بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵، ۳۵ میلیارد دلار برای خودروهای الکتریکی و خودران هزینه خواهد کرد و فورد تا سال ۲۰۲۶ سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده برای خودروهای برقی خود را ۵۰ میلیارد دلار اعلام کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *