رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل دریایی

جمعه, 20 آبان 1401
به‌منظور رونق بخشیدن به کریدور شمال-جنوب انجام شد؛

راه‌اندازی دفاتر نمایندگی IRISL در هند

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای رونق بخشیدن به فعالیت‌های خود و با راه‌اندازی دفاتر نمایندگی خود در هند، تولیدات صادراتی شرق این کشور را که به‌وسیله راه‌آهن به بنادر غرب هند منتقل می‌شوند، حمل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که برای رونق بخشیدن به فعالیت‌های خود در کریدور شمال-جنوب و با راه‌اندازی دفاتر نمایندگی خود در مناطق مختلف هند، تولیدات صادراتی شرق این کشور را که به‌وسیله راه آهن به بنادر غرب هند منتقل می‌شوند، حمل خواهد کرد.

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای تحقق این امر، همزمان با فعالیت منظم و منسجم در بازار روسیه، در حال تقویت فعالیت خود در هند است.

ایران درصدد است تا براساس مذاکرات و توافقات انجام شده با راه‌آهن ملی هند و تولیدکنندگان و بازرگانان هندی، تولیدات صادراتی شرق این کشور در کلکته را که به وسیله راه‌آهن به بنادر غرب هند حمل می‌شوند، به وسیله ناوگان خود از راهگذر شمال-جنوب به روسیه و کشورهای حوزه CIS برساند.

با توجه به اینکه دولت و بازرگانان هند به توسعه فعالیت‌های بازرگانی خود با روسیه، کشورهای حوزه CIS و ایران از راهگذر شمال-جنوب علاقه‌مند هستند، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی راهگذر شمال-جنوب از ماه‌ها قبل خطوط منظم حمل کانتینری را از بنادر غرب هند به مقصد بنادر جنوبی ایران راه‌اندازی کرده است.

براساس گزارش صدا و سیما، اقدامات اجرایی و بازاریابی صورت گرفته برای تقویت و توسعه همکاری‌ها با طرف‌های هندی برای حمل‌ونقل کالاهای صادراتی و وارداتی این کشور به روسیه و CIS آغاز شده و با توجه به استقبال بسیار خوب آنها به سرعت در حال انجام است.

راهگذر شمال-جنوب بهترین مسیر برای حمل‌ونقل کالا بین هند و روسیه است و مدت زمان ترانزیت از مسیر راهگذر شمال-جنوب بین ۲۰ الی ۲۵ روز است در حالی که حمل‌ونقل در مسیر کانال سوئز به سمت روسیه و کشورهای آسیای میانه بین ۴۰ الی ۵۰ روز زمان‌بر است؛ و هیچ مسیر دیگری به لحاظ مدت زمان ترانزیت و هزینه حمل توان رقابت با مسیر راهگذر شمال-جنوب را برای دسترسی به بازار روسیه و CIS را ندارد و با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، هدف این گروه کاهش زمان ترانزیت بین هند و روسیه به ۱۵ روز است.

گروه کشتیرانی ایران با مدیریت و راهبری بندر سالیانکای روسیه در حاشیه دریای خزر و سرمایه‌گذاری و توسعه این بندر، در ماه‌های اخیر گام‌های مؤثری را برای تقویت فعالیت در کریدور شمال-جنوب برداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *