رسانه اقتصاد ترابری ایران

دولت

پنجشنبه, 24 شهریور 1401
توافقنامه همکاری جدید تهران و مسکو در مراحل پایانی است؛

خوشنودی روسای جمهور ایران و روسیه از همکاری‌های حمل‌ونقلی

پوتین حجم تجارت با ایران را در سال گذشته میلادی ۸۱ درصد و در ۵ ماهه نخست امسال ۳۰ درصد افزایشی دانست و گفت: «کار روی توافقنامه همکاری جدید بین روسیه و ایران در مراحل پایانی خود قرار دارد.

پوتین حجم تجارت با ایران را در سال گذشته میلادی ۸۱ درصد و در ۵ ماهه نخست امسال ۳۰ درصد افزایشی دانست و گفت: «کار روی توافقنامه همکاری جدید بین روسیه و ایران در مراحل پایانی خود قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، سیدابراهیم رئیسی و ولادیمیر پوتین رؤسای جمهور ایران و روسیه در سمرقند با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند و با مرور تفصیلی عرصه همکاری‌های اقتصادی، از پیشرفت‌های چشمگیر در روابط دو کشور به‌ویژه در عرصه‌های بانکی، حمل‌و‌نقل زمینی و دریایی، گمرک و انرژی ابراز خوشنودی کردند.

تغییر ژئوپلتیکی منطقه غیرقابل پذیرش است

رئیسی همکاری‌های اقتصادی تهران – مسکو را برای دو ملت و کشورهای منطقه مفید ارزیابی کرد و به مرور ابعاد مختلف همکاری‌های اقتصادی، ترانزیتی و بانکی دو کشور پرداخت.

او ضمن مرور سیاست‌های توسعه‌طلبانه ناتو به تحولات قفقاز اشاره و خاطرنشان کرد: «هرگونه تغییر در ژئوپلتیک منطقه اقدامی بی‌ثبات کننده و غیرقابل پذیرش است.»

مواضع روسیه و ایران همگرا است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار مواضع روسیه و ایران را همگرا و هماهنگ ارزیابی کرد و با اشاره به خطرات زیاده‌خواهی ناتو و گفت: «تهدیدات ناتو محدود به اروپا نیست و دیگر کشورهای جهان را نیز شامل می‌شود.»

رئیس‌جمهور روسیه با تاکید بر اینکه ایران در زمینه تکنولوژی‌های پیشرفته، دستاوردهای خوبی داشته است، افزود: «تمایل داریم در این زمینه‌ها همکاری داشته باشیم.»

پوتین با اشاره به روابط  گسترده تجاری مسکو – تهران، از افزایش رفت‌و‌آمد مقامات اقتصادی دو کشور ابراز خوشنودی و اظهار کرد: «حجم تجارت بین دو کشور در سال گذشته میلادی ۸۱ درصد و در ۵ ماهه نخست امسال ۳۰ درصد افزایش یافته است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *