رسانه اقتصاد ترابری ایران

حوادث

چهارشنبه, 2 شهریور 1401

خرابی قطار در تونل زیردریایی مانش

خرابی قطار مسافربری یوروتونل موسوم به شاتل که مسافران و خودروهای آنها را بین کاله و فولکستون منتقل می‌کند، موجب سرگردانی 5 ساعته مسافران در تونل زیردریایی مانش شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از یورونیوز، قطار مسافربری یوروتونل موسوم به شاتل که مسافران و خودروهای آنها را بین کاله و فولکستون منتقل می‌کند، در ساعت 3 و 30 دقیقه بعدازظهر روز سه‌شنبه خراب شد و از حرکت ایستاد، به همین خاطر همه قطارهایی که بین فرانسه و بریتانیا مسافران را جابه‌جا می کنند، در آن روز دچار تاخیرهای طولانی شدند.

این قطارها متعلق به شرکت بریتانیایی-فرانسوی یورواستار هستند و معمولا در کمتر از ۳۵ دقیقه مسیر این تونل زیردریایی را سپری می‌کنند.

بر اثر حادثه رخ داده، حرکت اغلب قطارها تا نخستین ساعات روز چهارشنبه به حالت تعلیق درآمد. شرکت یوروتونل از همه مسافران خواسته بود تا سفرهای خود بین دو کشور را تا ساعت ۶ صبح امروز به تعویق بیندازند.

بسیاری از مسافرانی که در این قطار گرفتار شدند از وضعیت بد «اطلاع‌رسانی» مسئولان یورواستار ناراضی بودند و شکایت داشتند. مدیران یوروتونل (تونل مانش)، در یک بیانیه با پوزش از همه مسافران، خرابی قطار مسافری-باری بین دو کشور را عامل تاخیر چند ساعته همه قطارها اعلام کردند.

گفتنی است؛ تونل مانش به درازای ۵۲ کیلومتر یکی از تونل‌های طولانی جهان به شمار می‌آید که در زیر دریا ساخته شده است. این تونل شهر کاله فرانسه را به فولکستون بریتانیا متصل می کند.

گرفتاری ۵ ساعته در این تونل برای بسیاری از مسافران از آن جمله آنهایی که دچار «کلاستروفوبیا» یا اختلال ناشی از اضطراب در محیط‌های بسته هستند، نگران‌کننده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *