رسانه اقتصاد ترابری ایران

سه شنبه, 24 اسفند 1400

جریمه خودروهایی که مالکش دو دُز واکسن تزریق نکرده اند

رئیس سازمان اورژانس کشور از آماده باش ۲۴ هزار نفر برای طرح نوروزی ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، جعفر میعادفر در رزمایش طرح ترافیکی پلیس و دستگاه های امدادی و خدماتی برای نوروز ۱۴۰۱ که صبح امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد اظهار کرد: کمیته بهداشت و درمان طرح نوروزی با محوریت اورژانس فعالیت خواهد کرد و هدف ما ارائه خدمات با کیفیت بهتر به شهروندان است.

وی با بیان اینکه اورژانس در سه حوزه فعالیت می کند، گفت: یک حوزه در بحث فوریت های پزشکی، دیگری بحث درمان و سومین حوزه بهداشت در خدمات است.

رییس اورژانس کشور با تأکید بر اینکه مردم نباید تصور کنند که کرونا تمام شده است، تصریح کرد: انجام سفرهای نوروزی حتما با تزریق دو دُز واکسن کرونا امکان پذیر است و در غیر این صورت خودروهایی که مالکان شان دو دُز واکسن را تزریق نکرده باشند از سوی پلیس جریمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه تمامی مراکز آمادگی تزریق دُز دوم و سوم واکسن کرونا به شهروندان را دارند، گفت: بیش از ۳۵۰ مرکز شبانه روزی در سراسر کشور آمادگی تزریق واکسن را به متقاضیان دارد و من توصیه می کنم که حتما تزریق واکسن را جدی بگیرید.

میعادفر با بیان اینکه برای طرح نوروزی امسال ۲۴ هزار نفر در بیش از ۳۰۰۰ پایگاه زمینی، ۵۰ پایگاه هوایی و ۴۱۳ کمپ نوروزی مستقر هستند، گفت: علاوه بر آن ۶۴۰ بیمارستان دانشگاهی و ۴۰۰ بیمارستان متعلق به سایر سازمان ها نیز در این طرح مشارکت دارند. همچنین تمام آی سی یوها و سی سی یوها نیز در این طرح حضور دارند و ما امیدواریم تا ان‌شاءالله بتوانیم این تعطیلات را با کمترین جان باخته حوادث ترافیکی طی کرده و در کوتاه ترین زمان و با بهترین کیفیت، خدمات را به مردم ارائه کنیم.

وی درباره نگرانی ها درباره کرونا نیز گفت: ما دو اجتماع بزرگ یکی در قم و به مناسبت نیمه شعبان را در پیش داریم و دیگری اجتماعاتی است که عمدتا در شهرها و اماکن مذهبی در هنگام سال تحویل برگزار می شود. در این فضا حتما باید شهروندان عزیز پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد کمترین میزان ابتلا به کرونا باشیم.

آماده باش کامل هلال احمر برای طرح نوروزی

همچنین در ادامه پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر نیز گفت: جمعیت هلال احمر در راستای اهداف خود که یکی از آن ها کاهش آلام و ارائه خدمات بشردوستانه است فعالیت خواهد کرد. ما در ایام نوروز سه سازمان امداد و نجات، داوطلبان و جوانان را به حالت آماده باش خواهیم داشت و با تمام توان و ظرفیت در راستای خدمت رسانی به مردم عمل خواهیم کرد.

وی همچنین از مردم خواست که در سفرهای نوروزی و همچنین در ایام نوروز هم مواظب حوادث ترافیکی بوده و هم با رعایت دستورالعمل‌ها مراقب باشند تا خدایی ناکرده به کرونا مبتلا نشوند.

 

 

منبع خبر:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *