رسانه اقتصاد ترابری ایران

جمعه, 27 اسفند 1400
معاون وزیر کار خبر داد؛

تکمیل سامانه جامع کار

معاون وزیر کار از تکمیل سامانه جامع روابط کار در سال آینده برای سهولت دسترسی کارگران و کارفرمایان به خدمات ارائه شده خبر داد و گفت: امور مربوط به مقرری بگیران بیمه بیکاری و رسیدگی به دعاوی کارگر و کارفرما از طریق این سامانه انجام می پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، علی حسین رعیتی فرد درباره تکمیل سامانه جامع روابط کار و حل برخی مشکلات زیرساختی آن جهت دسترسی بهتر کارگران و کارفرمایان، گفت: سامانه جامع روابط کار بیش از ۵۳ فرایند دارد که کلیه امور و وظایف محوله در این سامانه باید از لحاظ سیستمی ارائه خدمت شود تا بتواند بر بستر وب به جامعه هدف خود خدمت رسانی کند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۱ فرآیند را در سامانه جامع روابط کار ارائه داده‌ایم و تعدادی از فرآیندهای دیگر هم آماده شده تا در اختیار جامعه هدف قرار گیرد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه زیرساختی مشکلاتی وجود داشت که با حل آنها زمینه برای دسترسی بهتر و سریع‌تر کارگران و کارفرمایان به اطلاعات و خدمات فراهم می شود.

رعیتی فرد تاکید کرد: بحث انتقال و ارسال و دریافت داده‌ها و اطلاعات نیاز است با سهولت بیشتری همراه باشد که این اتفاق در حال انجام است و امیدواریم دغدغه سرعت استفاده از پهنای‌باند و سرور برطرف و زیرساخت های لازم فراهم شود تا در سال آینده سامانه را به طور تکمیل شده در اختیار جامعه کارگری و کارفرمایی قرار بدهیم.

وی با بیان اینکه کارگران و کارفرمایان بسیاری از موضوعات مرتبط به خود را از طریق این سامانه پیگیری می کنند، اظهار کرد: راه اندازی این سامانه گام موثری در بحث شفافیت، جلوگیری از تخلفات و ارائه خدمات مطلوبتر به جامعه هدف خواهد بود.

به گفته معاون وزیر کار، هم اکنون در حوزه بیمه بیکاری و رسیدگی به دعاوی کارگر و کارفرما کلیه فرایند مربوط به مقرری بگیران بیمه بیکاری و ثبت دعاوی در سامانه جامع روابط کار انجام می پذیرد و انتظار می رود در حوزه های دیگر از جمله بازرسی کار نیز این کار صورت گیرد.

 

منبع خبر: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *