رسانه اقتصاد ترابری ایران

یکشنبه, 22 خرداد 1401

توقیف یک هواپیمای ماهان با پرچم ونزوئلا در آرژانتین

یک پایگاه خبری غربی اعلام کرده است که که دولت آرژانتین یک هواپیمای شرکت ماهان‌ایر را که در اجاره ونزوئلا قرار دارد، توقیف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، امروز برخی رسانه‌های داخلی به نقل از سیمپل فلایینگ اعلام کردند که دولت آرژانتین یک بوئینگ ۷۴۷ متعلق به هواپیمایی ماهان‌ایر را که در اجاره شرکت دولتی کونویاسا ونزوئلا قرار داشته در فرودگاه بوئنوس آیرس توقیف کرده است. این در حالی است که شرکت کونویاسا دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ دیگر متعلق به ماهان‌ایر را در اجاره دارد.

در آن هواپیمای باری که در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارد، هفت خدمه ایرانی و ۹ خدمه ونزوئلایی حضور داشته‌اند که همه آنها اکنون در آرژانتین به سر می‌برند و به دلیل توقیف گذرنامه‌هایشان نتوانسته‌اند به ونزوئلا بازگردند.

یک خبرگزاری غربی دیگر مدعی شده بود که این هواپیما حامل قطعات خودرو برای یک شرکت خودروسازی بوده و در چند مرحله بازرسی محموله مشکوکی در آن کشف نشده است و از مبدأ مکزیک در پرواز بوده است که برخی خدمه آن با نیروی قدس سپاه پاسداران ایران مرتبط هستند و هنگام فرود در فرودگاه بوئنوس آیرس قصد سوختگیری داشته است.

هواپیمای توقیف شده در آرژانتین به ماهان ارتباط ندارد

ادعای رسانه‌های غربی در صورتی منتشر شده است که امیرحسین ذوالانواری، مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان به مهر اعلام کرده بود که مالکیت بوئینگ ۷۴۷ توقیف شده در آرژانتین هیچ ارتباطی با هواپیمایی ماهان ندارد و خبر مربوزه را رد کرده و گفته است: «مالکیت این هواپیما یک سال است که واگذار شده و این هواپیما به شرکت ونزوئلایی فروخته شده و در اجاره شرکت هواپیمایی نبوده است.»

مقام مسئول دیگری در ماهان‌ایر با بیان اینکه توقیف این هواپیما با نام هواپیمایی ماهان اهداف سیاسی دارد، اظهار کرده است که یک سال است که از زمان فروش این هواپیما به شرکت ونزوئلایی می‌گذرد و خدمه این هواپیما در اختیار شرکت هواپیمایی ونزوئلایی بوده و هیچ ارتباطی با هواپیمایی ماهان ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *