رسانه اقتصاد ترابری ایران

یکشنبه, 1 خرداد 1401

توافق ترانزیتی انزلی با اورنبورگ روسیه

منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی اورنبورگ در زمینه بهره‌گیری از امکانات موجود ترانزیتی، لجستیکی و انبارداری مجتمع بندری کاسپین به‌منظور توسعه همکاری‌های ترانزیتی میان دو کشور و امکان سنجی تهاتر کالا به توافق رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، مهندس علی اوسط اکبری مقدم، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در یک نشست مشترک مجازی با خیلیمونچیک نیکیتا سرگیویچ، مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی اورنبورگ روسیه درباره برنامه‌ها و راهکارهای توسعه همکاری‌ها به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

در این جلسه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی اورنبورگ روسیه درباره مسائلی از جمله برگزاری نمایشگاه و همایش‌های مشترک در منطقه آزاد انزلی؛ برپایی رویدادهای مشترک تجاری در قالب بازدید فعالان اقتصادی طرفین از ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک؛ بهره‌گیری از امکانات موجود ترانزیتی، لجستیکی و انبارداری مجتمع بندری کاسپین به‌منظور توسعه همکاری‌های ترانزیتی میان دو کشور و امکان سنجی تهاتر کالا گفت‌وگو و توافق شد.

مناطق آزاد انزلی و اورنبورگ به توافق رسیدند

همچنین دو طرف درباره همکاری در مسیر تشکیل شورای همکاری مناطق آزاد دو کشور ایران و روسیه در راستای تشکیل شورای همکاری مناطق آزاد کشورهای حاشیه دریای خزر به توافق رسیده و آمادگی خود را جهت تأسیس واحدهای تولیدی مشترک فرآوری محصولات کشاورزی و دامی اعلام نمودند.

گفتنی است که منطقه ویژه اقتصادی اورنبورگ، در جنوب شرقی روسیه و در جوار کشور قزاقستان قرار گرفته و به‌دلیل جایگاه ویژه جغرافیایی خود از ظرفیت‌های بالایی در مسیر دسترسی به بازارهای شرق روسیه و آسیای مرکزی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *