رسانه اقتصاد ترابری ایران

ترانزیت

جمعه, 1 اردیبهشت 1402
به‌منظور رونق کریدور شمال-جنوب؛

تهران و مسکو برای افزایش ترانزیت به تفاهم رسیدند

یادداشت تفاهم همکاری سه‌جانبه بین صندوق توسعه حمل‌و‌نقل ایران، شورای هماهنگی حمل‌و‌نقل اوراسیایی و مرکز توسعه اقتصادی کشورهای مشترک‌المنافع (CIS) برای افزایش تجارت، ترانزیت و انبار کالا در مسیر کریدورهای بین‌المللی به ویژه کریدور شمال- جنوب در مسکو به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، یادداشت تفاهم همکاری سه‌جانبه به امضای داوود دانش‌جعفری، رئیس صندوق توسعه حمل‌و‌نقل ایران، وادیم گانین مدیر مرکز توسعه اقتصادی کشورهای مشترک‌المنافع (CIS) و گنادی بوسونوف مدیرکل شورای حمل‌و‌نقل اوراسیایی رسید.

درمراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری که کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه و دیمیتری زورف معاون وزیر حمل‌و‌نقل روسیه حضور داشتند، طرف‌های امضا‌کننده برای افزایش تجارت، ترانزیت و انبار کالا در مسیر کریدورهای بین‌المللی به‌ویژه کریدور شمال- جنوب توافق کردند.

طرف‌های امضا‌کننده این تفاهم‌نامه همچنین بر تبادل اطلاعات، انجام پروژه‌های مشترک و تبادل هیات‌های تخصصی برای دستیابی به این اهداف تاکید کردند.

داوود دانش‌جعفری، رئیس صندوق توسعه حمل‌و‌نقل ایران که به مسکو سفر کرده است، همچنین با زورف معاون وزیر حمل‌و‌نقل روسیه ملاقات و بر ادامه همکاری دو کشور در حوزه حمل‌و‌نقل تاکید کرد.

دانش‌جعفری با اعلام آمادگی صندوق توسعه حمل‌و‌نقل برای تامین منابع مالی پروژه‌های حمل‌و‌نقلی، خواستار مشارکت بخش خصوصی و بانک‌های روسیه در اجرای پروژه‌های متعدد حمل‌و‌نقلی در ایران شد.

رئیس صندوق ملی توسعه حمل‌و‌نقل ایران، توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقلی را پیش‌زمینه افزایش تجارت بین دو کشور خواند و ایران را دارای ظرفیت‌های بزرگ در ترانزیت کالا بین روسیه و کشورهای عربی و هند خواند.

زورف، معاون حمل‌و‌نقل روسیه نیز با اشاره به توافق دو کشور در احداث راه‌آهن رشت- آستارا، ابراز امیدواری کرد که اجرای پروژه تسریع شود.

معاون وزیر حمل‌و‌نقل روسیه ابراز امیدواری کرد که با توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقلی در پایانه ریلی سرخس، شاهد افزایش ترانزیت کالا از مقصد ایران باشیم.

رئیس صندوق توسعه حمل‌و‌نقل ایران با هدف شرکت در همایش کریدور شمال- جنوب و بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه حمل‌و‌نقل روسیه موسوم به ترانس راشا به مسکو سفر کرده بود. این نمایشگاه ۲۸ تا ۳۰ فروردین‌ماه با حضور نمایندگانی از ۲۲ کشور از جمله ایران برپا بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *