رسانه اقتصاد ترابری ایران

صنایع دریایی

یکشنبه, 4 دی 1401
با صرفه‌جویی 35 درصدی در داخل انجام می‌شود؛

تعمیر یک فروند سوپر نفتکش غول‌پیکر در ایزوایکو

یک فروند از نفتکش‌های بزرگ جهان با ظرفیت بیش از دو میلیون بشکه نفت برای انجام تعمیرات اساسی به حوضچه خشک  مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران وارد شد .

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از روابط عمومی ایدرو، سوپر نفتکش‌ غول‌پیکر ناشا با ظرفیت بیش از دو میلیون بشکه نفت برای انجام تعمیرات اساسی به حوضچه خشک  مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران وارد شد .

علی عزیزی، سرپرست گروه شناورهای بزرگ ایزوایکو گفت :«همه اقدامات لازم تعمیراتی با اتکا به توان فنی و علمی داخل و با تجهیزات داخلی صورت می‌‌گیرد.»

عزیزی از اشتغال ۳۵۰ نفر به‌طور مستقیم و بیش از یک هزار نفر خدمات جانبی و غیرمستقیم برای انجام این پروژه تعمیراتی خبر داد.

اواز حسن اعتماد شرکت ملی نفتکش در سپردن این پروژه تعمیراتی به ایزوایکو نیز قدردانی و تصریح کرد هزینه تمام شده این تعمیرات اساسی حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد پایین‌تر از رقبای خارجی است .

گفتنی است؛ ناشا با ابعاد ۳۳۲ متر طول، ۵۸ متر عرض و ۳۱ متر ارتفاع متعلق به ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران و از نوع «نفتکش غول‌‌پیکر» است که ۳۰۰ هزار تن وزن قابل بارگیری دارد.

سندبلاست و رنگ آمیزی بدنه، تعمیر سیستم رانش، تعمیر لوله‌های ورودی و خروجی و اصلی شناور، تعمیر وینچ‌ها، تعمیر الکتروموتورها و تعمیر پمپ‌ها ، بخشی از تعمیرات ۴۵ روزه این شناور در درای داک ( حوضچه خشک ) ایزوایکو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *