رسانه اقتصاد ترابری ایران

پنجشنبه, 30 تیر 1401

«تسلا» در چالش تامین منابع کافی

مدیرعامل شرکت تسلا گفت: «ما پتانسیلی برای رکوردشکنی در نیمه دوم سال داریم اما این صنعت با چالش‌های جدی برای تامین منابع کافی قطعات و مواد مواجه شده است.»

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از ایسنا، این اظهارات ایلان ماسک پس از آن بیان شد که رهبر بازار خودروهای برقی درآمدهای سه ماهه دوم را گزارش داد که از برآوردهای وال استریت پیشی گرفت و منعکس‌کننده پیشرفت تسلا در بازگرداندن تولید به مسیر اصلی و در عین حال مقابله با موانع زنجیره تامین و قرنطینه کووید در کارخانه خود در چین بود.

ماسک در تماسی با تحلیلگران با اشاره به تولید قوی ماه ژوئن در کارخانه‌های این شرکت در کالیفرنیا و شانگهای گفت: «ما پتانسیلی برای رکوردشکنی در نیمه دوم سال داریم اما او هشدار داد که این صنعت با چالش‌های جدی برای تامین منابع کافی قطعات و مواد مواجه شده است.»

ماسک گفت: «این به نوعی جهنم زنجیره تامین برای چندین سال بود.»

مدیرعامل تسلا نشانه‌هایی را مشاهده می‌کند که قیمت کالاها در مسیر نزولی قرار دارد و پیش‌بینی کرد که تورم تا پایان سال کاهش یابد.

تسلا، نخستین خودروساز بزرگ آمریکایی که نتایج مالی سه ماهه دوم خود را گزارش می‌کند، در نامه‌ای به سهامداران اعلام کرد که افزایش تولید در دو کارخانه جدیدش در آلمان و تگزاس به عرضه خودروهای جدید و بهبود زنجیره تامین بستگی دارد.

تحلیلگران توجه زیادی به این دارند که تسلا با چه سرعتی می‌تواند تولید شاسی بلند مدل Y خود را از این دو کارخانه افزایش دهد و همچنین تسلا سایبرتراک را که مدت‌ها در انتظارش بود در آستین معرفی کند. ماسک در این تماس به تحلیلگران گفت که تسلا در مسیر معرفی این کامیون در اواسط سال ۲۰۲۳ است و گفت که این می تواند بهترین محصول ما باشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تسلا پیش از این اعلام کرده بود که در سه ماهه امسال ۲۵۴ هزار و ۶۹۵ دستگاه خودرو در سراسر جهان تحویل داده است که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است اما نسبت به رکورد سه ماهه اول خود که ۳۱۰ هزار و ۴۸ دستگاه بود، کاهش یافته است. این نخستین بار در دو سال گذشته بود که این شرکت نتوانست تحویل خودرو را نسبت به سه ماهه قبل افزایش دهد. در ماه آوریل، ماسک پیش‌بینی کرد که این شرکت در سال جاری بیش از ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو تولید خواهد کرد. تسلا در نیمه اول حدود ۵۶۴ هزار فروش داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *