رسانه اقتصاد ترابری ایران

ترانزیت

سه شنبه, 15 فروردین 1402
از ابتدای 2023؛

تردد ناوگان پلاک ایرانی به فرانسه متوقف شد

دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری اعلام کرد که با عدم صدور مجوزهای تردد جدید برای سال 2023 میان فرانسه و ایران، تردد ناوگان پلاک ایرانی به مقصد این کشور متوقف شده است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از اتاق ایران آنلاین، به دلیل عدم صدور مجوزهای تردد جدید برای سال 2023 میان فرانسه و ایران، تردد ناوگان پلاک ایرانی به مقصد این کشور متوقف شده است.

گفتنی است؛ مجوز تردد کامیون‌های ترانزیتی که طبق موافقتنامه میان وزارتخانه‌های راه ایران و فرانسه قبل از پایان هرسال مبادله می‌شود، تردد ناوگان جاده‌‌ای هریک از طرفین را در قلمرو کشور مقابل ممکن می‌‌کرد اما متأسفانه مجوزهای جدید 2023 تاکنون از سوی دولت فرانسه تحویل نشده و این امر موجب نبود مجوز تردد و عدم امکان حمل کالاهای بازرگانان و تجار ایرانی به فرانسه و یا کالاهایی که از مسیر فرانسه ترانزیت می‌شوند، شده است. به‌همین منظور سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی مکاتبه با مدیرکل اروپا در وزارت امور خارجه خواستار اقدام مقتضی در این زمینه شده است.

گذربرگ‌های فرانسه با عدم تبعیت از عرف بین‌المللی جزء هفت کشور معتبر صرفاً تا پایان هرسال میلادی بوده و لذا ناوگان پلاک ایرانی به مقصد آن کشور با عبور از آن قلمرو (عمدتاً به مقاصد بلژیک، اسپانیا و در ادامه پرتقال) در ایام منتهی به فرا رسیدن سال جاری میلادی متوقف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *