رسانه اقتصاد ترابری ایران

سه شنبه, 7 تیر 1401

تداوم لغو پروازها در آمریکا

پس از اینکه روز یکشنبه 860 پرواز در آمریکا لغو شده بود، شب گذشته  نیز شرکت‌های هواپیمایی در آمریکا به خاطر بدی آب و هوا و نبود نیروی کار بیش از 700 پرواز خود را لغو کردند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از رویترز، شرکت‌های هواپیمایی در آمریکا شب گذشته مجبور شدند به‌خاطر بدی آب و هوا و کمبود نیروی کار 700 پرواز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ لغو کنند. این در حالی است که همزمان با آغاز فصل تابستان تقاضای آمریکایی‌ها برای مسافرت افزایش یافته است اما کمبود نیروی کار بر توانایی شرکت‌ها در تامین نیاز مردم تاثیر گذاشته است.

موسسه فلایت‌اور، میزان دقیق پروازهای لغو شده در شب گذشته را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در آمریکا 747 پرواز اعلام کرده است. در این بین شرکت دلتا ایرلاینز بیش از 200 پرواز، ریپابلیک ایرویز 196 پرواز، یونایتد ایرلاین 122 پرواز و امریکن ایرلاینز 62 پرواز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ لغو کردند.

در اروپا نیز شرایط به همین روال است و شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها با کمبود نیروی کار مواجه هستند و دلیل آن هم اخراج گسترده نیروها در زمان کرونا بود.

گروه تجاری شرکت‌های هواپیمایی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که سازمان هوانوردی فدرال آمریکا باید برای کنترل ترافیک هوایی نیروی کافی جذب کرده تا جلوی اختلال بیشتر در مسافرت‌های هوایی در فصل تابستان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرد. گفته می‌شود؛ حتی سازمان هوانوردی فدرال آمریکا هم با کمبود نیرو مواجه است.

پس از لغو این حجم از پروازها سهام شرکت‌های هواپیمایی دلتا، یونایتد و امریکن ایرلانز بین 2 تا 3 درصد ریخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *