رسانه اقتصاد ترابری ایران

شنبه, 15 مرداد 1401

تخفیفات هزینه و عوارض بندری حذف شد

دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی در نامه‌ای از حذف تخفیفات حقوق،‌ هزینه‌ها و عوارض بندری مترتب بر شناورهای ایرانی در همه بنادر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ترابران، دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی در نامه‌ای به تاریخ اول مرداد ماه 1400 اعلام کرده است که با توجه به عدم تمدید مصوبه 2079 مورخ 1401/12/12 از تاریخ یکم تیر ماه سال جاری هزینه‌های بندری و دریایی مترتب بر شناورهای ایرانی در همه بنادر شمالی و جنوبی کشور بدون اعمال تخفیفات محاسبه می‌شود.

بر اساس نامه دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی تخفیف 10 درصدی حقوق، عوارض و هزینه‌های بندری و دریایی مترتب بر شناورهای ایرانی در همه بنادر شمالی و جنوبی ایران حذف می‌شود.

همچنین تخفیف 10 درصدی THC کانتینر و خدمات جانبی مربوط به آن که به صورت ارزی محاسبه و ریالی وصول می‌شود،‌ در همه بنادر کشور اعم از شمالی و جنوبی در همه رویه‌های گمرکی حذف شده است.

علاوه بر آن، تخفیف 4 درصدی نرخ ETS اسکناس در سایت PMO در صورتحساب‌های حقوق، عوارض و هزینه‌های بندری مترتب بر شناورهای خارجی نیز حذف می‌شود.

سازمان بنادر و دریانوردی به‌عنوان مرجع حاکمیتی امور بندری و دریایی کشور ، با استناد بر قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کالاها در کشتی و به‌منظور بالابردن رقابت‌پذیری بنادر کشور در منطقه و جهان، تصمیم به بازنگری، بهسازی و ارتقای تعرفه بندری و دریایی گرفت و با هدف تسهیل در کار شرکت‌های کشتیرانی تخفیفاتی را برای شناورهای داخلی در نظر گرفته بود که اکنون حذف شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *