رسانه اقتصاد ترابری ایران

اقتصاد کلان

چهارشنبه, 27 مهر 1401
نقشه راه تجاری ایران و قطر تدوین می‌شود؛

چراغ سبز قطر به توسعه تجارت با ایران

امیر قطر با تاکید بر هدف‌گذاری دو کشور برای ارتقای تجارت دو جانبه و رسیدن به تجارت ۳ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۵، حمایت همه جانبه خود را از بهبود روابط تجاری دو کشور اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، علیرضا پیمان‌پاک، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران برای افتتاح نمایشگاه اختصاصی ایران در دوحه به قطر سفر کرد و از تدوین نقشه راه توسعه تجارت میان دو کشور خبر داد.

معاون وزیر صمت در دیدار با شیخ تمیم، امیر قطر به منظور گسترش روابط تجاری دو کشور، پیشنهاد تدوین نقشه راه توسعه تجارت ایران و قطر و تشکیل کارگروهی برای پیگیری این امر را مطرح کرد که امیر قطر نیز با آن موافقت کرد.

در این دیدار، امیر قطر با تاکید بر هدف‌گذاری دو کشور برای ارتقای تجارت دو جانبه و رسیدن به تجارت ۳ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۵، حمایت همه جانبه خود را از بهبود روابط تجاری دو کشور اعلام کرد.

گفتنی است؛ نمایشگاه اختصاصی ایران در دوحه با هدف ارائه توانمندی‌های تجاری ایران برای بهره‌گیری از فرصت جام‌جهانی روز یکشنبه افتتاح شد. این نمایشگاه که به همت سازمان توسعه تجارت و با هدف ارائه توانمندی‌های ایران در حوزه صنایع غذایی، شوینده، صنایع دستی، فرش و حوزه دانش‌بنیان کشور برگزار شده بود،‌ فردا پایان می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *