رسانه اقتصاد ترابری ایران

شنبه, 4 تیر 1401

بلیت هواپیما برای مسافران غیرایرانی دلاری شد

بر اساس اعلام تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی، از این پس نرخ بلیت پرواز در مسیرهای داخلی برای اتباع غیرایرانی ارزی محاسبه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، پس از 7 ماه دستورالعمل نرخ متفاوت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی برای مسافران غیرایرانی اعلام شد، از ابتدای تیر ماه‌ تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی همگام با زمزمه‌های افزایش قیمت بلیت هواپیما، نرخ بلیت خود رادر مسیرهای داخلی برای مسافران غیرایرانی ارزی کردند و این تغییر را به دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز فروش بلیت اطلاع دادند. به این صورت، سقف نرخ پروازهای داخلی زیر یک ساعت ۱۰۰ دلار و از یک ساعت بیشتر ۱۵۰ دلار تعیین شده است.

تعدادی از تورگردان‌ها و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در تماس با ایسنا، نسبت به اقدام بخش‌های خدماتی سفر برای دو نرخی کردن و عرضه محصول به نرخ ارزی و دلاری، معترض شده و فروش خدمات با نرخی متفاوت و ارزی به مسافران غیرایرانی را نه تنها رفتاری تبعیض‌آمیز و تاییدنشده به لحاظ اقتصادی و اجتماعی دانستند، که در عین حال این احتمال را قوی دانستند که سفر ایران برای اتباع خارجی گران و از فهرست مقاصد سفر خارج شود.

پرسش تورگردان‌ها از شرکت‌های هواپیمایی این است که آیا در کشورهای دیگر هنگام فروش بلیت هواپیما و سایر خدمات، از مسافر بابت این‌که ملیت دیگری دارد، پول بیشتری می‌گیرند؟ همچنین این سوال مطرح است، با توجه به حجم سفر اتباع کشورهای همسایه به ایران، از جمله عراقی‌ها و میزان تبادل مسافری که ایران با این کشور دارد، اگر در اقدامی متقابل، نرخ بلیت پرواز در این کشورها برای اتباع ایرانی متفاوت و گران‌تر محاسبه شود، چه واکنشی نشان می‌دهیم؟

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *