رسانه اقتصاد ترابری ایران

چهارشنبه, 17 فروردین 1401

برنامه راهبردی حمل‌ونقل هوشمند شهرها تدوین شد

برنامه ملی راهبردی و عملیاتی راه‌حل‌محور برای حمل‌ونقل هوشمند شهرهای کشور تعریف شد تا هم‌افزایی‌ها در این زمینه بیشتر شود.
به گزارش پایگاه خبری ترابران، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد که این برنامه با اقداماتی چون «شناسایی همه سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند شهری پیاده‌سازی شده در داخل و خارج از کشور»، «ارائه 7 بسته خدماتی حمل‌ونقل هوشمند شهری» و «شناسایی همه شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل هوشمند شهری» به اجرا درآمده است.
این طرح که با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت آیرود الکترونیک آریا در حال اجرا است، قرار است زمینه‌ساز توسعه فناورانه صنعت حمل‌ونقل در کشور باشد.
گفتنی است؛ چند سالی است که فناوری اطلاعات برای حل مشکلات صنعت حمل‌ونقل بسیار مورد توجه مدیران و برنامه‌ریزان شهری قرار گرفته است، زیرا این سیستم‌ها باعث افزایش کارایی شبکه حمل‌ونقل و ترافیک شده است و با گسترش آن در مدیریت شهری می‌توان بسیاری از مشکلات حمل‌ونقل را مرتفع کرد.
در واقع سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند یکی از دستاوردهای مهم فناوری اطلاعات در صنعت ترابری است که در همه امور و زمینه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی یک کشور تأثیر به‌سزایی دارد و کارشناسان بر این باورند که یکی از پیش‌نیازهای اساسی توسعه صنایع و افزایش سطح رفاه اجتماعی هر کشور، وجود حمل‌ونقل روان وایمن است. به همین دلیل اجرایی کردن طرح‌های ملی در این زمینه بسیار حیاتی و ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *