رسانه اقتصاد ترابری ایران

یکشنبه, 29 خرداد 1401

بایدن قانون اصلاح کشتیرانی اقیانوسی را امضا کرد

رئیس‌جمهور آمریکا قانون اصلاح کشتیرانی اقیانوسی را امضا کرد،این قانون صادرات را تسهیل و نرخ کرایه بار را کنترل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران،جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز پنجشنبه قانونی را برای بهبود نظارت بر کشتیرانی اقیانوسی امضا کرد که به گفته قانون‌گذاران به مهار تورم و تسهیل صادرات کمک می‌کند. این لایجه دو حزبی با 369 رای موافق در مقابل 42 رای مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.

قانون جدید اختیارات تحقیقاتی کمیسیون فدرال دریانوردی (FMC)، اختیارات آژانس ایالات متحده آمریکا (بر کشتیرانی اقیانوس‌ها نظارت دارد) و شفافیت شیوه‌های صنعت را افزایش می‌دهد.

بایدن گفت: «این قانون به کاهش هزینه‌های کشتیرانی کمک خواهد کرد. این قانون به FMC اجازه می‌دهد تا کاوشگرهایی را درباره شیوه‌های تجاری کشتی‌های حامل مشترک اقیانوسی راه‌اندازی کند. اصلاحی که به‌طور گسترده به کشتی‌های باری اشاره دارد که در دریاهای آزاد کار می‌کنند و همچنین می‌تواند تدابیر اجرایی را اعمال کند و از کشتی‌ها بخواهد که در هر سه ماه تقویمی «تناژ واردات/ صادرات» را به FMC گزارش دهند.»

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: «این قانون بر اساس قوانین جدیدی که توسط  FMC تعیین می‌شود، شرکت‌های حمل‌ونقل اقیانوسی را از کاهش غیرمنطقی فرصت‌ها برای صادرات ایالات متحده منع می‌کند.»

شورای جهانی کشتیرانی گفت که با FMC همکاری خواهد کرد تا این لایجه را به نحوی که «اختلال در زنجیره تامین ما به حداقل برسد» اجرا کند.

کاخ سفید گفت که این قانون پیشرفتی در کاهش هزینه‌ها برای خانواده‌ها و تضمین رفتار عادلانه با مشاغل آمریکایی از جمله کشاورزان و دامداران ایجاد خواهد کرد.

بر اساس شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده، کنگره ابزار کمی برای مبارزه با تورم دارد، تورمی که در 12 ماه منتهی به ماه مه به 8.6 درصد رسید.

فراتر از لایحه حمل‌و‌نقل، دموکرات‌ها همچنین اقداماتی را برای کاهش قیمت داروهای تجویزی انجام می‌دهند. فدراسیون ملی خرده‌فروشی هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتظار می‌رود واردات در بنادر کانتینری خرده‌فروشی کشور در ماه ژوئن به حجم نزدیک به رکورد برسد، زیرا خرده‌فروشان به‌دنبال پاسخگویی به تقاضای مصرف‌کننده و محافظت از خود در برابر اختلالات در بنادر ساحل غربی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *