رسانه اقتصاد ترابری ایران

جمعه, 24 تیر 1401

بازیافت باتری خودروهای برقی در فولکس واگن

فولکس‌واگن آمریکا با Redwood در بازیافت باتری خودروهای الکتریکی همکاری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از رویترز، دو شرکت فولکس واگن آمریکا (VOWG_p.DE) با استارت‌آپ Redwood Materials  نوادا برای بازیافت باتری‌های خودروهای الکتریکی فولکس واگن و آئودی در ایالات متحده همکاری می کند.

فولکس‌واگن آخرین خودروسازی است که با Redwood شریک شده است که اتحادهای مشابهی را با تویوتا موتور Corp (7203.T)، فورد موتور (F.N) و Geely Automobile (0175.HK) Volvo Cars ایجاد کرده است.

در بیانیه‌ای، اسکات کیوگ، مدیر اجرایی  VW Group of Americaگفت: «مشارکت بازیافت با Redwood به ما کمک می‌کند تا پذیرش EV در آمریکا را تسریع کنیم.»

فولکس واگن اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2030، 55 درصد از فروش خود در ایالات متحده کاملاً الکتریکی باشد.

Redwood همچنین قراردادهای بازیافتی با سازندگان باتری Panasonic Corp در نوادا و Envision AESC در تنسی و همچنین آمازون (AMZN.O) دارد. فورد و آمازون سرمایه‌گذاران Redwood هستند.

ردوود که توسط یکی از بنیانگذاران تسلا، JB Straubel  بنیانگذاری شده است، گفته است که ماموریت آن «ایجاد یک زنجیره تامین باتری داخلی حلقه بسته» است که در نهایت می‌تواند وابستگی به مواد خام معدنی را کاهش دهد.

Redwood  گفت که با بیش از 1000 فروشنده فولکس‌وات و آئودی در ایالات متحده برای بازیابی و بازیافت بسته‌های باتری در تاسیسات نوادا Redwood ، از جمله تولید مجدد قطعات الکترود باتری از موادی مانند کبالت، نیکل، لیتیوم و مس، همکاری خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *