رسانه اقتصاد ترابری ایران

دوشنبه, 9 اسفند 1400

افزایش 48 درصدی تجارت ایران با اوراسیا

یک مقام گمرکی گفت: حجم تجارت ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ۱۱ ماه امسال به پنج میلیارد و ۳۴ میلیون و ۹۴ هزار دلار رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، حسین کاخکی اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال صادرات ایران به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا افزون بر یک میلیارد و ۸۴ میلیون و ۴۲۴ هزار دلار شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک ایران افزود: از کشورهای عضو به ترتیب فدراسیون روسیه با ۵۴۷ میلیون و ۹۱۸ هزار دلار، ارمنستان با ۲۷۸ میلیون و ۷۲۶ هزار دلار، قزاقستان با ۱۶۷ میلیون و ۴۶۶ هزار دلار، قرقیزستان با ۷۴ میلیون و ۸۳ هزار دلار و بلاروس با ۱۶ میلیون و ۲۲۹ هزار دلار به ترتیب در مقام نخست تا پنجم کشورهای مقصد کالاهای صادراتی ایران قرار گرفته‌اند.

کاخکی تصریح کرد: در همین مدت واردات ایران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به سه میلیارد و ۹۴۹ میلیون و ۶۶۹ هزار دلار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۵ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان‌کرد: در بین کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، به ترتیب فدراسیون روسیه با سه میلیارد و ۵۷۰ میلیون و ۱۷۱ هزار دلار، قزاقستان با ۳۴۲ میلیون و ۳۴۹ هزار دلار، بلاروس با ۲۷ میلیون و ۷۷۳ هزار دلار، ارمنستان با هفت میلیون و ۷۶۹ هزار دلار و قرقیزستان با یک میلیون و ۶۰۶ هزار دلار، اولین تا پنجمین مبدا کالاهای وارداتی ایران بوده‌اند.

 

 

منبع خبر: گمرک ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *